Cactus M lett az új Citroen Méhari

Hivatalosan is leleplezte a Méhari modern megfelelőjét a Citroen, a Cactus M névre keresztelt tanulmány ötletes megoldásaival kiváló strandautónak bizonyul.

1968-ban mutatkozott be a Citroën Méhari a legendás 2CV „Kacsa” műszaki alapjain, most pedig megmutatta a francia gyártó, milyen lenne a legendás strandautó napjainkban. A szeptemberi Frankfurti Autószalonra készült el a Cactus M koncepció, amely tulajdonképpen a szériagyártású C4 Cactus nyitott tetős változata. A két ajtó műanyagból készült, akárcsak a Méhari esetében, a hátsó utasok pedig a karosszérián kialakított mélyedés segítségével tudnak belépni az utastérbe.

Színes üléskárpitjai vízálló neoprén anyagból készültek, így a belső tér egyszerűen slaggal tisztítható, a vizet a padlón lévő lefolyók engedik le. A fejtámaszok a hajók kikötésénél használt ütközők formáját idézik, a tetőoszlopok fadekorációja pedig a szörfökre emlékeztet, amiből egyébként kettőt lehet szállítani az autóval. Az utasok feje fölé vászontetőt lehet kifeszíteni, amihez egy fedélzeti kompresszorral felfújható sátor csatlakozik, az ággyá alakítható üléseknek köszönhetően aludni is lehet a kocsiban.

Modern turbós motorral szerelték a Cactus M-et, az 1,2 literes, háromhengeres, benzines erőforrás 110 lóerős teljesítményre képes, a hatfokozatú automatizált váltóval és start-stop rendszerrel mindössze 4,8 l/100 km az átlagfogyasztása. A 19 colos, de rendkívül keskeny kerekekkel és a speciális kipörgésgátlóval könnyebb terepen sem akad el a Cactus M. A Citroën ugyan csak show-autónak szánta, de nem lehetetlen, hogy sikeres fogadtatás esetén szériagyártású változat is készül belőle.