Biturbó V8-as motorral újít a Mercedes-Benz G-osztály

Még mindig kapható a klasszikus G-osztály alaposan modernizált változata, amelyen most újabb frissítést végzett a Mercedes-Benz: az AMG GT motorja érkezett a kínálatba.

Már több mint 35 éve kapható a G-osztály, a klasszikus terepjáróikonon pedig most újabb modellfrissítést hajtott végre a Mercedes-Benz. A legnagyobb újdonság az, hogy mostantól a Mercedes-AMG GT motorjával is elérhető a G-osztály. A 4 literes, biturbó V8-as, amely a sportkocsiban akár 510 lóerős is lehet, a G 500 motorházfedele alatt 422 lóerőre és 610 Nm nyomatékra képes, így 5,9 másodperc alatt futja a százas sprintet az autó.

Aki valami gyorsabbra vágyik, annak az AMG modelleket ajánlják, amelyek szintén erősebbek lettek: a G 63 AMG 5,5 literes V8-asa 571 lóerősre, a G 65 AMG 6 literes V12-ese pedig 630 lóerősre izmosodott, az utóbbinak már 5,3 másodperc is elegendő a százas tempó eléréséhez. A G 350 d motorjának teljesítményét is megnövelték, a háromliteres, V6-os dízel 211 helyett 245 lóerős lett.

A mérnökök áttervezték a G-osztály futóművét, és a tervezők a külsőn is változtattak. Mostantól az alapmodellek is megkapják az AMG kivitelek sárvédő-szélesítéseit, a vevők pedig a Colour csomag részeként püspöklila, élénkvörös, narancssárga, méregzöld vagy rikító sárga fényezést is választhatnak, amelyekhez fekete tükörházak, lökhárítók és sárvédő-szélesítések járnak. Nem csoda, a G-osztályt ugyanis ma már nem terepjáróként, hanem inkább státuszszimbólumként vásárolják.