Számolhat velünk

Négy kerék vagy több - minden, ami autózás!

2cccf180-peugeot-508-sport-engineered-concept-22

Bitang erős hibridet csinálnak a Peugeot 508-ból

A Genfi Autószalonon mutatja meg a Peugeot a nagyközönségnek, hogy miként képzeli el a jövő sportszedánját. Ez a 400 lóerős 508 Sport Engineered tanulmány.

A Peugeot a Genfi Autószalonra egy elképzeléssel érkezik. Szeretnék megmutatni, hogy ők miként látják a jövő izom szedánjait. Ennek az eszköze lesz az 508 Sport Engineered tanulmány.

Lényegében arról van szó, hogy fogták az 508-at, versenyautós kiegészítőket pattintották rá, a hajtásláncot pedig egy benzines és két elektromos motorral bolondították meg. A 200 lóerős PureTech benzines egység egy 110 lóerős elektromotorral kiegészülve az első tengely hajtásáért felel, míg a hátsó tengelyről egy 200 lóerős elektromos erőmű gondoskodik. Így a hajtási veszteséget bele számolva 400 lőerős összteljesítményről és 500 Nm nyomatékról beszélhetünk összkerék meghajtás mellett.

Ezzel a specifikációval az 508-as 4,3 másodperc alatt katapultál 100 kilométeres óránkénti sebességre, a száguldozás pedig 250-es tempónál van leszabályozva. Mindezek mellett 50 kilométert el lehet vele menni anélkül, hogy beröffenne a benzines egység.

A kanyarsebességen is javítottak a franciák, ugyanis a sportváltozat esetében kötelező ültetés mellett a nyomtávot is kiszélesítették mind a két tengelyen, ráadásul a kormányzást is átdolgozták a kellő hatás érdekében.

Egyelőre nincs szó arról, hogy a Sport Engineered tanulmány széria gyártásba kerülne, ám a gyáriak elmondása szerint arra mindenképpen jó lesz, hogy belekóstoljanak a következő 5 év izom hibrideket egyre inkább előtérbe állító világába.

2015 © Minden jog fenntartva. Euroleasing Kft.