Bemutatták az új Mini kabriót

Az eredetileg tervezett időpont, azaz a tokiói autószalon előtt néhány nappal bemutatták az új Mini kabriót. A modellsorozat harmadik generációja jövő tavasztól kerül a szalonokba.

Már csak néhány hónapot kell várakozniuk a klasszikus angol kisautó rajongóinak a legújabb, immár harmadik Mini-sorozat érkezésére. De képeket és adatokat már közölt róla a gyártó, néhány napon belül pedig testközelből is megcsodálható az autó a Tokiói Nemzetközi Autószalonon.
Nagyobb, picit nehezebb és frissebb – ezekkel a kulcsszavakkal jellemzi a gyártó a Mini Convertible (azaz kabrió) legújabb generációját. És valóban: az újdonság majdnem tíz centiméterrel (egészen pontosan: 98 mm-el) hosszabb elődjénél, ezzel már alig 18 centiméter hiányzik a négyméteres kategória határáig. Ugyanakkor 44 milliméterrel szélesebb is lett az autó, ami nem kevés, hiszen 1727 mm-es adatával a Mini az egyik legtágabb teret kínáló kisautó a kategóriájában. A mindössze 7 milliméteres magasság-növekedést viszont még a sasszemű rajongók sem fogják kívülről észrevenni. A tengelytáv 28 milliméteres növekedésének köszönhetően a hátsó üléssor is kényelmesebb lett, a az elől 42, hátul 34 milliméterrel nagyobb nyomtáv pedig  kanyarstabilitásra volt jótékony hatással.
Kívülről éppen csak annyit változott az autó, hogy kicsit érettebbnek tűnjön: nagyobb lett a csomagtartó nyílása és feltűnőbbek a hátsó lámpák. A küszöböknél új merevítéseket alkalmaztak, ezért formálták át ezen a fertályon is kicsit a dizájnt. A legfeltűnőbb (de azért nem túlságosan feltűnő) változás az új hűtőmaszk.
A külső formavilágnál alig nagyobb mértékben tervezték át az autó belterét. Nagyon látványos a középső hatalmas kerek óra-jellegű műszercsoport közepén elhelyezett, remek felbontású 6,5”-ös LCD-kiejlző, amely a tolatókamera képét is meg tudja jeleníteni, és amely USB-csatlakozón kívül természetesen Bluetooth-kompatibilis is, így könnyedén játszatunk le zenéket hordozható eszközünkről a prémium hifirendszerhez kapcsolódva. A méretnövekedés a beltéren is tetten érhető: 112 milliméterrel tágasabb a válltér, 34 milliméterrel nagyobb tér van a könyökeink számára, a lábtér pedig 36 milliméterrel nőtt. A csomagtér befogadóképessége is nagyobb lett egy kicsivel (35 literre), de persze csodát nem várhatunk tőle, hiszen a vászontető sokat elfoglal belőle: lehajtott tetővel 160 liternyi, felhúzottal pedig 215 liternyi poggyászt szállíthatunk benne.
Persze, ahogy az lenni szokott, a kabriósítás egyben az önsúly emelkedésével is járt: az új Mini nyitott változata 115 kilogrammal nyom többet, mint a zárt tetős modell.
Az alapmotor az 1,5 literes, 136 lóerős háromhengeres benzines, és már ezzel is egészen fürge az autó, hiszen alig 8,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra.  A sportosabb Cooper S-változatban 192 lóerős kétliteres turbómotor dolgozik, ezzel 7,2 másodperc a százas sprint szintideje, a végsebesség pedig majdnem 230 km/h. A takarékos autózás kedvelői választhatják az 1,5 literes dízelmotort, amely 116 lóerős. Később lesz majd egy 1,2 literes háromhengeres benzines is a „One” kiadáshoz, és egy kétliteres dízel is, amellyel Cooper SD néven kerül majd forgalomba az autó.