Bemutatták az első koreai luxusautót

Bemutatta a Hyundai a Genesis név alatt futó új márkájának első modelljét, a pazar G90-est. Íme az első igazi luxuskivitelű felsőkategóriás autó Koreából!

Genesis, vagyis Teremtés név alatt teremtette meg saját, új prémium-márkáját a Hyundai. A dél-koreai gyártó a japán riválisok példáját követve különítette el az exkluzív osztályba tartozó leendő modelljeit – olyasféleképpen, ahogyan a Nissan tette az Infinitivel vagy a Toyota a Lexussal. A döntés arra a tapasztalatra alapul, hogy hiába készít valaki kiváló minőségű autókat, ugyanazzal a márkanévvel, azok sajnos sokkal kevésbé kelendők, mint a tömegmodellek. A most leleplezett első Genesis-modellt további öt újabb követi majd a következő öt évben.

A G90-es a korábbi (csak az amerikai és az ázsiai piacokon forgalmazott) Hyundai Equus alapjain nyugszik, de sokkal elegánsabb külső- és belső formavilágot kapott. A koreaiak minden korábbinál jobb anyagokat alkalmaznak és még szigorúbb minőség-ellenőrzési rendszert vezetnek be a G90-es hamarosan beinduló gyártási folyamata során. De nem csak az anyagok és a formák, valamint minőség terén igyekezett a Hyundai versenyképessé tenni az újdonságot olyan vetélytársakkal szemben, mint a Mercedes-Benz S-osztálya, az Audi A8 és a BMW 7-es sorozata, hanem műszaki tartalom tekintetében is. A G90-es szinte minden olyan elektronikai segédlettel rendelkezik, amelyet ma ebben a kategóriában elvárhatónak tekintenek a sávelhagyásra figyelmeztető rendszertől a gyalogosfelismerőig. Sőt, még autópályán használható, félig önvezérlő funkcióval is felszerelték az újdonságot. Teljesítmény terén sincs szégyenkezni valója a felsőkategória legújabb jövevényének: kisebbik motorja a 3,3 literes V6-os biturbós benzines 370 lóerős, de rendelhető ötliteres, 425 lóerős V8-assal is. Ez utóbbival alig 5,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra az az autó.

A G90-est – akárcsak a többi, hamarosan bemutatkozó Genesis modellt – egyelőre csak az Egyesült Államokban és Ázsiában fogják forgalmazni, a Hyundai középtávú terveiben nem szerepel az európai piacra való belépés.