Bemutatkozott a Lotus első SUV-ja, az Eletre

A trendek alakítják a kínálatot, amiből még az olyan gyártók sem maradhatnak ki, akik egykoron kizárólag lapos sportkocsikkal foglalkoztak. Így lehet, hogy kínál már SUV modellt a Porsche, a Lamborghini, a Bentley, sőt a Lotus is, ráadásul ez utóbbi teljesen elektromos.

Sokaknak fájó pont, hogy a nagy sportkocsigyártók kezdenek elmozdulni az óriási vásárlói réteget megszólító SUV modellek irányába is. Pedig nincs ebben semmi kivetnivaló, sőt, a Porsche és a Lamborghini példája is rámutatott, hogy egyszerűen elengedhetetlen a lépés, hogy életben tudják tartani a márkák a szűk vásárlói közönséggel rendelkező sportos modelleket is.

Ennek fényében csak elsőre hangzik furcsának, hogy az utóbbi években kínai fennhatóság alatt új életre kelt Lotus is meglépte azt, amit meg kell, azaz ők is felszálltak az SUV vonatra az Eletre bemutatásával.

A forma egy picit szokatlan, legalábbis annak fényében, hogy az újdonság eleje leginkább a Ferrari dizájnelemeit viseli magát. Fricska vagy sem, eddig nagyjából így képzelte el a nagyközönség a szintén nemsokára érkező olasz csodát, a Ferrari Purosangue SUV-ot. A hátsó traktus már teljesen más tészta, ott a Lotus inkább futurisztikusra vette a figurát az idomok közé bemélyedő LED csíkkal, de természetesen a méretes diffúzor imitáció sem maradhatott el.

A sportos megoldásoknak van lételeme, hiszen az Eletre nem éppen a gyenge szabadidő-modellek táborát népesíti. Az elektromos motorok összteljesítménye az első változatnál 600 lóerőre tehető, de a Lotus elmondása alapján később érkeznek „combosabb” kivitelek is. Vajon tényleg kell ennél több? A gyári adatok szerint ugyanis már ezzel a konfigurációval 3 másodperc alatt katapultál 100 kilométeres óránkénti sebességre az autó, a végsebességet pedig 257 km/órában határozták meg. Az akkumulátor méretéről egyelőre annyit árultak el, hogy 100 kWh-nál nagyobb, a hatótáv pedig 600 kilométerre tehető.

A belső térben is a sportkocsik hangulata sejlik vissza, természetesen modern köntösben. A műszerfal teljesen digitális, ráadásul az „anyósülés” elé is jutott a hosszan elnyúló kijelzőből. Az összképet valamelyest megtöri a méretes központi kijelző, melyet nem ágyaztak be a műszerfalba, hanem hagyták, hagy lebegjen, mint valami utólagosan odacsavarozott monitor.

Az Eletre alapvetően 5 személyes, de aki nem tart igényt ennyi férőhelyre, az választhatja a hátul egymástól teljesen elkülönített sportüléseket, hogy az ott helyet foglalók is érezzék, hogy valami olyanban ülnek, aminek a gyártója letett már valamit a sportkocsik asztalára is.

Ha ez nem lenne elég, a Lotus a tervek szerint a későbbiekben beleszól a négyajtós elektromos luxuskupék versenyébe, azaz 2023-ban kihívót kap a Porsche Taycan is.