Bejött a Porschénak az elektromos vonal

A Porsche valahol sejtette, hogy nem lesz rossz üzlet elektromos vonalon is elindulni, a Taycan jelenleg tapasztalható sikerére azonban még ők sem számítottak. Az Audi gyárból kértek kölcsön embereket, hogy tudják tartani a megrendeléseket.

Sokan bírálták a Porsche döntéshozóit, hogy a Taycan piacra dobásával ők is rálépnek az elektromos útra, azt azonban általában mindenki elfelejti, hogy a neves német márka képviselői nagy eséllyel tudják, hogy mit csinálnak. Ez volt anno a Cayenne SUV bejelentésénél is, ami gyakorlatilag nem sokkal később megsokszorozta a Porsche eladásait. Na de mi a helyzet a Taycan esetében? A siker még magát a gyártót is meglepte!

A bemutató pillanatában a gyáriak ugyanis arról beszéltek, hogy évi 20 ezer példányt készülnek legyártani a villanyos sportszedánból, most viszont kiderült, hogy még ennek a duplája is kevésnek tűnhet. Annyi a megrendelés, hogy ha nem akarják, hogy tarthatatlanul feltorlódjanak az ügyfelek, akkor tenni kell valamit.

Ez most meg is történt, a VW konszern ugyanis elkezdte a munkaerő átcsoportosítást. Első körben 400 Audi munkást állítottak be a Porsche gyártósorra némi átképzés után, ám a hírek szerint őket nemsokára még több kollega követi majd a Zuffenhausen melletti üzembe.

Sőt, a Porsche még az idénre tervezett Cross Turismo, azaz sportkombi kivitel premierjét is eltolta jövőre, hogy az arra az autóra beérkező megrendelések ne okozzanak fennakadásokat az amúgy is pattanásig feszített kapacitásban.