Bejött a Lamborghininek is az SUV kártya kijátszása

A Porsche mutatott rá először, hogy egy SUV modell beépítése a sportkocsi palettába igencsak jó irányba mozdítja el az értékesítéseket. A Lamborghini is meglépte és bizony nekik is bevált a recept.

Bár sokan nem nézik jó szemmel, ahogy az egykori nagy sportkocsi márkák piacra dobják a saját szabadidő modelljüket, viszont üzleti szemmel nézve ennél jobb dolog nem is történhetett volna velük. A Porsche megsokszorozta az eladásokat az SUV paletta felállításával és a Bentley is megtalálta a számításait a méregdrága Bentayga piacra dobásával.

Ennek tekintetében lényegében nem meglepő, hogy a Lamborghini is nyert az Urus bevezetésén, egészen pontosan 43 százalékos kereslet növekedést a 2018-as évhez képest. Ez azt jelenti, hogy 2019-ben összesen 8205 darab autót értékesítettek, melyből 4962-t az Urus tett ki. A második legkeresettebb Lamborghini a V10 Huracan a maga 2139 darabos eladásával, az Aventadorért pedig összesen 1104 alkalommal adtak ki pénzt a szalonba látogatók.