Bejött a Lamborghini számítása, abszolút siker az Urus

Mintegy két évnyi gyártás elég volt a Lamborghini Urus-nak ahhoz, hogy elérje a Gallardo 10 éves példányszámát. Sikersztori a Lamborghini SUV is.

Igazság szerint a Lamborghini nem kockáztatott annyira, amikor SUV gyártásra adták a fejüket, hiszen a rizikó nagy részét a Porsche már átvállalta előttük. A németek még nem lehettek biztosak benne, hogy sportos márkaként szabadidő-modellt gyártani kifizetődő lesz, hiszen nem láthattak bele az emberek fejébe. A Cayenne azonban kihúzta a bajból a Porsche márkát, így érthető módon bizakodóan vágott bele a Lamborghini is 2017-ben az Urus piacra dobásába, hogy aztán 2018-ban meg is kezdődjön a végleges változat gyártása.

Az optimizmus aztán kiderült, hogy tényleg helytálló volt, hiszen az újdonságért Lamborghini mértékkel mérve (azért nem lehet Volkswagen szintű eladást várni ebben az árkategóriában) elkezdték egymás kezébe adni a kilincset a vásárlók. 2018-ban, tehát a bevezetés évében már 1761 darabot sikerült eladni belőle, majd 2019-ben további 4962 darab Urus talált gazdára. A folyamat most ott tart, hogy elkészült a 10 ezredik példány is, mely mattfekete fényezést kapott és orosz megrendelésre került legyártásra. Csak viszonyításképpen: a Gallardo sportkocsinak 10 év kellett ahhoz, hogy elérje ezt a darabszámot!

A gyártó bizakodó a továbbiak tekintetében is, főként, hogy a Lamborghini nem vesztett olyan érezhetően a koronavírus járványban vevőket, mint más gyártók. A márka vezetősége szerint ha így haladnak a dolgok, akkor év végére meglehet az évi 6000 darabos eladott mennyiség is, ami azt jelenti, hogy nem csak stabilan tartja magát az Urus, hanem évről évre sikerül rálicitálnia a saját eredményeire. Csoda tehát, hogy most már az Aston Martin és a Bentley is SUV-ozik, a Ferrari pedig fejleszti a saját példányát? Közel sem. Csupán az ésszerűség és a bevétel irányítja a döntéshozókat, nagyon helyesen!