Befürdött a Mercedes az előfizetős rendszerével Amerikában

Anno mi is beszámoltunk arról, hogy a Mercedes is havidíjas előfizetős rendszert vezetett be Amerikában azoknak, akik amúgy is gyakran váltogatják az autóikat. Most kiderült, hogy nem sikerült ezzel megszólítani a vásárlókat, ezért le is áll a program.

A Mercedes még tavaly nyáron indította be azt az előfizetős rendszert, melynek keretén belül egy bizonyos havi összegért cserébe bárki új autóhoz juthatott, sőt azt még váltogathatta is kedvére természetesen kategórián belül. A szóban forgó kategória szabta meg a fizetendő összeget is, azaz nyilvánvalóan az, aki egy A-osztályra fizet elő, az nem fog annyi pénzt kiadni minden hónapban, mint aki mondjuk egy AMG GT-vel furikázik.

Nem újkeletű a dolog, sok modern gyártó nyúl ehhez a megoldáshoz, viszont egy valamivel nem számolt a Mercedes, mégpedig a célközönsége életkorával. A csillagos márka ugyanis hiába rendelkezik kimondottan sportos modellekkel, a felmérések szerint az átlagos vásárlójuk életkora nagyjából 50-55 év közötti értékre tehető. És ez az a korosztály, aki nem fog előfizetős és online rendszerekkel vacakolni, hanem bemegy a kereskedésbe és fizet, vagy papíron ragaszkodik az ügyintézéshez.

Ez az oka annak, hogy egy év alatt csupán párszáz előfizető érkezett, természetesen a fiatalabb korosztályból. Miattuk viszont nem érdemes fenntartani a rendszert, így Adam Chamberlain, a márka amerikai képviseletének vezetője szerint a szolgáltatásnak nincs jelenleg még jövője, valószínűleg hamar leállítják az előfizetős rendszerüket.