Az Iveco szerint betarthatatlan és fölösleges az Euro 7-es norma

Az Iveco vezérigazgatója erős bírálattal illette a nemsokára bevezetésre kerülő Euro 7-es normát. Szerinte nem csak betarthatatlan az új szabályozás, hanem egyenesen ostobaság is.

Európában az elmúlt években sorra bukkantak fel a nagy riadalmat keltő autóipari szabályozásokról szóló hírek. Az egyik ilyenben, a belsőégésű motorok 2035-ös kivezetésében már engedtek a döntéshozók, viszont még mindig ott lóg a levegőben az a bizonyos Euro 7-es emissziós norma, melyet szintén nem igazán kedvelnek a gyártók, ráadásul az eredeti tervek szerint már két éven belül érvénybe kell lépnie.

Jelenleg úgy néz ki, hogy 2025-től lesz érvényes a lényegében közel zéró-emissziót engedélyező rendelet a személyautók tekintetében, de 2027-től már a tehergépjárműveknek és a buszoknak is meg kell felelniük az eddig soha nem tapasztalt szigorral írt szabályozásnak.

Most legutóbb az Iveco vezérigazgatója, Gerrit Marx szólalt meg az ügyben, aki egyenesen ostobaságnak nevezte az egészet, ugyanis szerinte a jelenlegi technológiai háttérrel egyenesen megvalósíthatatlan az egész tervezet. Marx ezen felül azt is hozzáfűzte a dologhoz, hogy az egész folyamatot anno a dízelbotrány indította el, ami után az EU szabad utat adott az ipar bírálóinak.

Nincs egyedül ezzel a véleménnyel az Iveco vezérigazgatója, korábban ugyanis a Stellantis vezér is úgy fogalmazott, hogy „haszontalan” az Euro 7 szabályozás. A norma következményeiről pedig az ACEA, az európai autóipar szakmai képviselete beszélt, akik szerint ez az autók drasztikus drágulásához fog vezetni, pedig már most is kezd egyre elérhetetlenebb lenni az új autók világa az átlagvásárló számára.