Az infotainment rendszer hibája miatt hív vissza a Volkswagen 56 ezer új Golf modellt

Sok felhasználói panasz érkezett az új Volkswagen csoportos infotainment rendszer hibái és belassulásai miatt, ezért elkezdte azokat kijavítani a gyártó. Első körben az új Golf tulajokat várják a márkaszervizekbe.

Bár kétségtelenül zseniális autókat gyárt a Volkswagen csoport, mostanság azonban szoftveres fronton nem állnak annyira a helyzet magaslatán. Elég csak az elektromos ID.3 féléves késésére gondolni programozói bakik miatt, illetve a Golf nyolcadik generációja is csúsztatva (felfüggesztették az értékesítést) érkezett csak meg hasonló okokra hivatkozva.

Sikerült azóta megoldani a németeknek az összes ilyen problémát? A felhasználói visszajelzések alapján nem igazán. Az új Volkswagen csoportos infotainment rendszer ugyanis hajlamos kaotikusan viselkedni, belassulni és érthetetlen dolgokat művelni akár vezetés közben is.

Úgy látszik, hogy a kedvezőtlen visszajelzések felett már a Volkswagen sem mehet el szó nélkül, ezért be is jelentették, hogy mintegy 56 ezer darab nyolcadik generációs Golf modellt várnak vissza a gyári szervizekbe szoftverfrissítésre, mely kiküszöböli az infotainment és a tolatókamera működésében tapasztalható hibákat. A bejelentés után azonnal 1,6 százalékot zuhantak a Volkswagen részvényei.

A gyáriak szóvivője hangsúlyozza, hogy a visszahívás nem kötelező rendszerrel (semmilyen szervezet nem kényszerítette erre őket) került kiírásra, hanem azt a gyártó önkéntesen vállalta be, hogy javítson az ügyfelek elégedettségén.

A Volkswagen Golf egyébként évek óta töretlen népszerűségnek örvend, tavaly például Európa legtöbbször értékesített autója volt, azaz több mint 312 ezer darab talált belőle gazdára. Reméljük, most már az infotainment hiba sem árnyalja majd tovább ezt az egyébként igencsak szép eredményt.