Az autózás jövőjét mutatja meg a BMW

Leleplezte legújabb tanulmányautóját a BMW, az i8 Spyder alapjára épített i Vision Future Interaction Concept pedig az autózás jövőjét vetíti elénk.

Las Vegasban a CES szórakoztatóelektronikai szakkiállításon mutatta be legújabb tanulmányautóját a BMW. Az i8 Spyder alapjára épített iVision Future Interaction Concept ugyanis elsősorban a fedélzeti rendszerek terén mutat újdonságokat. A koncepció nemcsak abban különbözik a sorozatgyártású sportkocsitól, hogy nincs teteje, hanem abban is, hogy az ajtókat is lehagyták róla, ezzel az 1989-es BMW Z1-et idézik.

A legtöbb újdonság az utastérben található, a tanulmányautó ugyanis nem csak minden eddiginél több információt vetítő head-up displayt kapott, de egy óriási, 21 colos képernyőt is elhelyeztek a szélvédő tövében. Hagyományos kapcsolókat, de még érintőképernyőt sem találunk a műszerfalon, hiszen csatlakoztatott okostelefon, illetve hangvezérlés vagy a 7-es BMW-ben látott gesztusvezérlés segítségével irányíthatjuk a központi rendszert. Az i8 Spyder prototípusa természetesen önálló vezetésre is képes, de mivel sportkocsiról van szó, a vezető vissza is veheti az irányítást a saját kezébe. A harmadik üzemmód a támogatott vezetés, ilyenkor ideális útvonalakat ajánl az autó, és az általunk nem látott, de az autó által érzékelt veszélyekre is figyelmeztet.

A BMW más újdonságokkal is szolgált a CES közönségének. Az egyik ilyen az i8 Mirrorless Concept visszapillantó tükröket helyettesítő kamerarendszere, amely az autó két oldalán és a hátulján elhelyezett képből állít össze egyetlen szélesvásznú képet, így minden eddiginél jobban látjuk, mi folyik mögöttünk. Az autó pedig akkor is figyel, amikor leparkoltuk, hiszen ha érzékeli, hogy nekikoccantak a lökhárítónak, akkor automatikusan bekapcsol egy kamera, és a rendszer a károkozó autós képét továbbítja a mobiltelefonunkra.