Az Audi vezérigazgatója szerint nemsokára vége az elektromos hatótáv háborúnak

Markus Duesmann, az Audi vezérigazgatója szerint a jövőben egyre kisebb lesz az elektromos autók hatótávja, ahogy sűrűsödik a töltőhálózat és válik megszokottá az energia tankolás folyamata. 

Most, az elektromos autózás korszakának kezdetén amelyik gyártó csak teheti, folyamatosan növeli az akkumulátor csomagok méretét, ezzel együtt pedig a hatótávot is. Na de miért van erre szükség? Legfőképpen azért, mert a jelenlegi töltési idő és az elérhető töltőhálózat sok vásárlót elrettent attól, hogy elektromosra váltson, ám ha ritkábban kell konnektort keresni, akkor könnyebben huny szemet az ember afelett, hogy most még rengeteg kellemetlenséggel tud járni az elhasznált energia visszaszerzése. Ez viszont a későbbiekben sokak szerint változni fog, ami alapvetően alakíthatja át az elektromos autók fejlesztésének irányát is.

Markus Duesmann, az Audi vezérigazgatója például egyenesen úgy fogalmaz a CNET-nek adott interjújában, hogy teljesen értelmetlenné fog válni a most látható hatótáv háború, amint a töltési folyamat ideje lerövidül, a vásárlók pedig elfogadják, hogy ez a dolog bizony ezzel jár. „Óriási akkumulátorokat cipelni csak hogy meglegyen az ezer kilométeres hatótáv? Nem gondolom, hogy ez lesz az irányvonal a jövőben” mondta Duesmann, majd gyorsan el is magyarázta, hogy miben látja a változást.

„A hatótáv a jövőben csökkenni fog, ahogy sűrűbb töltőhálózattal és nagyobb felhasználói tapasztalattal rendelkezünk majd. Ma elmenni a benzinkútra és üzemanyagot vételezni a világ legtermészetesebb dolga. Az elektromos autók esetében nem természetes a (töltési) folyamat, ehhez nekünk is változnunk kell. De amint ez megtörténik, biztos vagyok benne, hogy csökkenni fognak az akkumulátor méretek, mert a mostani hozzáállás egyre nehezebbé és drágábbá teszi az autókat”- hangzott a magyarázat.

Érdekesség, hogy nem Duesmann az egyetlen vezető, aki így látja ezt a témát. Elon Musk, a Tesla igazgatója is elmondta egy korábbi podcastben, hogy a hatótáv kérdése már kezd értelmetlen versengésbe átcsapni, ezért ők a Cybertruck esetében inkább a súly és a hatótáv értékes egyensúlyára törekszenek majd.