Az Alpina vásárlók nem kérnek a villanyosításból

Az Alpina vezérigazgatója árulta el, hogy jelenleg az elektromos autózás összeegyeztethetetlen a vásárlóik igényeivel, ezért nem örülnek a BMW villanyosítási törekvéseinek.

A BMW, akárcsak a legtöbb nagyobb gyártó, komoly energiát és pénzt fektet a villanyos paletta kiépítésébe. Alapvetően ezzel nem is lenne baj, viszont a bajor modelleket tovább erősítő Alpina már nem örül annyira a fejleményeknek.

A Bimmer Today magazinnak árulta el a cég vezérigazgatója, hogy nekik nagyon nem jön jól a belsőégésű paletta folyamatos szűkítése, hiszen jelenleg ők csak ezekre a modellekre tudnak építeni a saját palettájuk tekintetében.

Ennek az az oka, hogy Andreas Bovensiepen szerint az Alpina vásárlók nem akarnak elektromos autókat, főként a felhasználási módszerek miatt. „Háromnegyed évvel ezelőtt ügyfélfelmérést végeztünk a hibridek és az elektromos autók témájában. Ügyfeleink jelenleg nem látnak alternatívát az akkumulátoros-elektromos modellekben. Ez a magas futásteljesítménynek is köszönhető: az ALPINA ügyfelei gyorsan és lendületesen szeretnek vezetni, különösen Németországban, ami természetesen nem egyeztethető össze a nagy hatótávval”- hangzott a kijelentés.

Bovensiepen hozzátette, hogy felméréseik szerint a vásárlóik napi használatra vesznek autókat és egy évben átlagosan 30-50 ezer kilométert közlekednek, tehát közel sem hétvégi hobbimodellekről van szó. Mindezek mellett azt is érzékeltette az Alpina vezér, hogy ha a jelenlegi technikai felkészültséggel akarnák villanyautóba integrálni az egyik V8-as modelljük karakterisztikáját, akkor annak maximum 200 kilométeres elektromos hatótávja lenne, ami gyakorlatilag eladhatatlanná tenné azt.