Számolhat velünk

Négy kerék vagy több - minden, ami autózás!

a2cb7cd5-porsche-16

Amikor a Porsche enged

Teher alatt nő a pálma – tartja a mondás és a Porschénál jól tudják, hogy a növekedés bizony extra profitot is hozhat, így – bár valószínűleg nem kellett őket nagyon kapacitálni – úgymond engedtek a közvélemény nyomásának és gyártásba viszik a nemrégiben még csak tanulmányautóként bemutatott 911 Speedstert.

Az idei Párizsi Autószalonon bemutatott 911 Speedster Concept ugyan hivatalosan még nem szériaérett, de nem nehéz meglátni, hogy lényegében semmi nem áll a sorozatgyártás útjába. Hogy tudatos volt-e vagy sem (azért ne fogadjunk nagy tételben arra, hogy nem egy remek marketingterv része az egész show) azt mindenképpen a javára kell írni, hogy elképesztően jól néz ki és abban is biztosak vagyunk, hogy az 1948 szériapéldány bármilyen borsos áron azonnal gazdára talál.

ab88d6a3-porsche-13

Azért 1948, mert ez volt az első éve az ős- 356-osnak és ez a filozófia tökéletesen illik a 70 éves évfordulóját ünneplő márka imidzséhez.

46338813-porsche-3

Szerencsére nem csak amolyan szemre szép, de átlagtechnikát használó kivitel lesz. A jelenlegi Carrera 4 „keskeny” karosszériáját használja, ugyanakkor a GT3-ból jól ismert, négyliteres, 500 lóerős szívómotort kapja, amely boldogan forog egészen 9000-es fordulatszámig. Hogy a purisztikus autózás szerelmeseinek kedveskedjenek, ezért az összes példány hatsebességes kézi váltót kap, az automata még csak opció sem lesz. A retró-visszapillantótükrök (Talbot-forma) és a perforált bőrülés természetesen alap, ahogy a szemgúvasztó oldalgyorsulás és a csodás hang is.

94a44255-porsche-14

Hogy mennyibe fog kerülni? Amennyibe csak akarják, biztosan elkel az összes példány. És ez nem is baj, csak lássunk sok ilyet élőben.

2015 © Minden jog fenntartva. Euroleasing Kft.