Alig észrevehetően, de megújult a Suzuki Swift

Nagyítóval kell keresni a változásokat, a Suzuki mégis büszke a Swift ráncfelvarrásra. Takarékosabb lett a mild hibrid motor és több vezetést segítő rendszert alkalmaznak mostantól a japánok.

A Swift örök, legalábbis ezt vallják az igazi fanatikusok. Az viszont biztos, hogy a legújabb generáció kimondottan időtálló formát kapott, ezért a kötelező ráncfelvarrás alkalmával nem is kellett hozzá nyúlna. Na jó, a hűtőrácsra felkerült egy ezüst színű csík, újak a polírozott könnyűfém keréktárcsák és jött néhány új szín is a palettára, de ezen felül hiába keressük a többi változást, nem fogjuk megtalálni őket, mert nincsenek. Belül is hasonló a helyzet, felpattintottak néhány szintén ezüst színű díszbetétet, de a többi dolog változatlan maradt.

Ami viszont megváltozott, az a vezetést segítő rendszerek listája. Mostantól ugyanis kapunk táblafelismerő funkciót, holttérfigyelőt, autókat és gyalogosokat egyaránt felismerő vészfék rendszert valamint automata távolsági fényszóró állítást is.

Talán még ezeknél is fontosabb, hogy megújult a Swift hajtáslánca is. Az 1,2 literes Dualjet motorban ugyanis új dupla injektoros befecskendező rendszert építettek, amely egyszerre kínál erős gázreakciót és jobb üzemanyag-hatékonyságot. Az egyensúlyt olyan fejlesztések teszik lehetővé, mint az elektronikusan vezérelt változó szelepvezérlés (VVT), a változó térfogatú olajpumpa vagy az elektronikus vezérlésű dugattyúhűtő fúvókák.

Természetesen mindezek mellett megmarad a mild hibrid rendszer is, azaz az indítómotorként és generátorként is üzemelő elektromos rendszer továbbra is a hajtás részét képezi, viszont az akkumulátorok teljesítménye most már 10 Ah az eddigi 3 Ah helyett a még kedvezőbb fogyasztási adatok érdekében.