Aktív felfüggesztést kaphat az Aston Martin AM-RB 001-es

Aktív felfüggesztési rendszerekkel tapasztalatokkal rendelkező szakembereket keres a Red Bull és Aston Martin – így valószínűleg ilyen rendszerrel szerelik majd a 2018-ban érkező AM-RB 001-est.

Nagyon komoly elvárásokat támasztottak az Aston Martin és a Red Bull Forma-1-es csapat közös fejlesztésében készülő AM-RB 001-es szuper-sportkocsival szemben: az Adrian Newey sztárkonstruktőr által megálmodott csodának olyan köridőket kell majd repesztenie a Silverstone-i versenypályán, mint egy F1-es betontorpedónak. Mivel egy zárt karosszériájú utcai autóról, nem pedig egy mindössze 300 kilométeres verseny lefutására alkalmas versenygépről van szó, a jóval nehezebb AM-RB 001-esnek számos tekintetben felül kell múlnia a riválisának tekintett F1-es szivart. Ennek egyik módja olyan megoldások alkalmazása, amelyeket a sport hatályos szabályai nem engedélyeznek. Így nem csak nagyobb motort kap majd, mint az F1-esek 1,6 literes turbós hibrid erőforrása, hanem aktív karosszériaelemeket és felfüggesztést is. Meglepő módon ezen a területen a Red Bullnak nem sok tapasztalata van, hiszen a csapat jóval az aktív felfüggesztés alkalmazásának 1993-as betiltását követően érkezett az autósport csúcskategóriájába. Persze, főmérnökük, Adrian Newey már akkor is az F1-ben dolgozott, amikor még használtak ilyen rendszereket, de akkoriban aero-specialistaként működött. Így a Red Bull jelenleg saját honlapján közzétett hirdetéssel toboroz mérnököket a világ leggyorsabb utcai autójának szánt AM-RB 001-es fejlesztéséhez.