A Toyota vezér arra figyelmezteti az Apple-t, hogy egy autó piacra dobásánál többről szól az ipar

Már régóta téma, hogy éveken belül az Apple is betörhet az elektromos autók piacára, amire persze szépen sorban reagálnak az autóipar régi szereplői is. Most a Toyota vezérigazgatója üzent az amerikai cégnek, hogy mire kell készülniük, ha tényleg belevágnak a dologba.

Az Apple már lassan egy éve hangoztatja, hogy kész saját elektromos autót piacra dobni, ám eddig ehhez nem igazán sikerült partnert találnia a főként mobiltelefonokkal és számítástechnikai eszközökkel foglalkozó giga vállalatnak. Mindezek ellenére az iPhone gyártója továbbra is teljes mellszélességgel kiáll azon véleménye mellett, hogy pár éven belül egy önvezető elektromos modellt dobnak a piacra, ami mellett nem mehetnek el természetesen szó nélkül a régi gyártók vezetői sem.

Herbert Diess, a Volkswagen főnöke például nem is olyan régen jelentette be, hogy ők nem tartanak az Apple piacra lépésétől, mivel azok biztosan „nem fogják egy éjszaka alatt meghódítani az ipart”. Most Akio Toyoda, a Toyota elnöke is megszólalt az ügyben, persze jóval kimértebben, mint német kollegája.

Toyota egy konferencián üzent az amerikai vállalatnak, ahol arra figyelmeztette őket, hogy nem elég autót gyártani, az ügyfelekkel is foglalkozni kell. „Én örülök az új piaci szereplőknek, de arra mindenképpen figyelmeztetnem kell őket, hogy miután piacra dobnak egy autót, az ügyfelekkel is foglalkozni kell és a változásokat is kezelni illik akár 40 éves viszonylatban is”.

Toyoda mindezek után még hozzá tette, hogy örül a techipari cégek megjelenésének, mert azok új életet lehelhetnek az autóiparba, ráadásul az ügyfeleknek széles választási lehetőséget biztosítanak, de nem ennyiből áll az egész folyamat, hanem felelősséget kell vállalni a termékek folyamatos szervizeléséért és az ezzel keletkező hulladék kezeléséért is.