A Nürburgringen tesztelték a Lotus 3-Elevent

Majdnem kétezer kilométernyi nyúzópróbának vetették alá a Lotus legújabb, egyben legfürgébb és legdrágább sportkocsiját.

A 3-Eleven (azaz 3-Tizenegyes, vagy „311”) 7 perc 6 másodperc alatt teljesítette a híres-hírhedt versenypálya 22 kilométeres körét. Igaz, ezt több kör külön szektoridejeinek kombinációjából jött ki, de akkor is felettébb elismerésre méltó eredmény, amely a legbrutálisabb szupersportkocsik osztályába emelte az autót. A Lotus márka vezére, Jean-Marc Gales szerint van esélye, hogy megközelítsék a Porsche 918 Spyder 7 perc alatti köridejét – ami már csak azért is különösen érdekes lenne, mert a német csodakocsi majdnem tizenkétszer drágább a fürge kis Lotusnál…

A 3-Elevent a Toyotától származó 3,5 literes V6-os turbómotor 450 lóereje repíti alig három másodperc alatt 100 km/h tempóra. A Road nevű utcai változat H-elrendezésű hagyományos kézi váltóval, míg a Race névvel futó versenyváltozat hatsebességes Xtrac szekvencionális kormányváltóval rendelkezik, de mindkettőben van csúszó differenciálzár. Az autó versenysportos örökségét hangsúlyozza a kormány mögött elhelyezett, nagyméretű TFT-kijelzős műszerfala is. Az eddig használt üvegszálas anyagoknál jó 40 százalékkal könnyebb kompozit-alapú karosszériával készülő, alig 900 kg-os tömegű 3-Elevenből nevéhez hűen 311 példány készül majd összesen.