A német hatóságok szerint is baj van a Tesla Model X korai példányaival

A tetőpanel ragasztása miatt darabok válhatnak le a Tesla Model X-ről menet közben a német hatóságok vizsgálatai szerint. Visszahívásra kérik a gyártót, mert szerintük ez más autósokra is veszélyt jelent az utakon.

Tavaly derült fény arra, hogy bizonyos Tesla modellek hajlamosak menet közben elhagyni a napfénytetőt vagy más paneleket. Az esetek egymás után láttak napvilágot, aminek köszönhetően hivatalosan is vizsgálatot indítottak a különböző hatóságok. Amerikában novemberben például az NHTSA világított rá arra, hogy ez így nincs túlságosan rendben, most pedig Németországban a KBA állapította meg, hogy a hibás ragasztás egy idő után elenged a korai Model X-ekben, ezzel előidézve a már korábban leírt problémákat.

Ennek fényében Németországban a hatóságok felkérték az amerikai gyártót, hogy lehetőleg nézzenek át minden 2015-ben és 2016-ban legyártott Model X-et, egészen pontosan 12 300 darabot, melyből jelenleg 195 példány rója az utakat náluk. A Tesla egyelőre nem reagált a fejleményekre.

Az NHTSA tavalyi vizsgálata ugyan elérte, hogy a Tesla az amerikai példányokra, mintegy 9500 darabra visszahívást jelentett be, de úgy tűnik, hogy globális szinten sem ússzák meg a dolgot. Ezzel még tovább dagad az amerikai gyártó körüli visszahívás hullám, miután előző hónapban kiderült, hogy a Model S és a Model X infotainment kijelzője (amiről az autó legtöbb funkciója irányítható) pár év után használhatatlanná válhat, ezzel kellemetlen és veszélyes szituációkat idézve elő. Ez a probléma a jelek szerint valamivel több mint 130 ezer darab elektromost érint, a szervizelési hullám pedig márciusban veszi kezdetét.