A Mercedes továbbra is uralja a prémium autók szegmensét

Ugyan a BMW drasztikusan növelni tudta az eladásait, világviszonylatban továbbra is a Mercedes uralja a prémium autók szegmensét. 

Bátran mondhatjuk, hogy 2019 a BMW éve volt, hiszen minden eddiginél jobb értékesítési számokat produkáltak. Ez annyit tesz, hogy 2019-ben 2,17 millió „propelleres” autót értékesítettek világszerte, ami 2 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Gyarapodás tekintetében az Audi végzett a második helyen 1,8 százalékos fellendüléssel, ám még így is csak 1,85 millió darab négykarikás talált magának új gazdát világszerte.

A Mercedes lendülete egy picit megtorpanni látszott, ám jelen esetben furcsa vetülete van az adatoknak. A stuttgartiak ugyanis 1,3 százalékos növekedés mellett is tovább uralják a piacot, hiszen ezzel 2,34 millió darabos értékesítést tudtak tavaly felmutatni.

A Mercedes vezetősége elárulta, hogy a siker az SUV és a luxus-szedán eladásoknak köszönhető, ám a kiugró számhoz az európai vásárlók járultak hozzá legkevésbé. A prémium autók legnagyobb felvásárló piaca továbbra is Amerika és Kína.