A GT-R és a 370Z is kivonulhat Európából a Nissan költségcsökkentő akció keretein belül

Már korábban beszámoltunk arról, hogy a Nissan céljai között szerepel hogy évente mintegy 3 milliárd dollárral csökkentse a kiadásait. Konkrétumokról még nem esett szó, a Reuters viszont belsős informátorok segítségével kiderített pár dolgot.

Nemrég beszámoltunk arról, hogy a Nissan egy költségcsökkentő csomagot készül bejelenteni, melynek eredményeként évi 3 milliárd dollárral csökkentenék a kiadásaikat. Ennek a részleteit eddig csak nagyvonalúan közölték (például, hogy az európai piac hanyagolva lesz), ám most a Reuters belsős informátorokra hivatkozva kiderített néhány eshetőséget.

Ilyen például, hogy a GT-R és a 370Z sportkocsik kivonulhatnak a kontinensről, ugyanis a japán márka a későbbiekben az itteni piacon csak az SUV modellekre és a haszongépjárművekre szeretne koncentrálni.

Ezzel együtt veszélybe kerülhet a márka spanyolországi üzeme is, ahol eddig a sportos modellek mellett a Nivara pickupot is gyártották. Az angol gyáregység viszont megmarad, mintegy európai főhadiszállásként, ha a híresztelések igazak.

Mindezek mellett a Nissan a szövetségeseivel szorosabb együttműködést is szeretne, ami közös fejlesztéseket és gyártókapacitás megosztást is jelent. Ez utóbbi kimondottan fontos lehet a márka számára, ha már az egyik legkomolyabb gyáregységéről lemond a térségben.