A dicső múlt előtt tiszteleg a Porsche spanyolországi részlete néhány egyedi Macan modellel

Négy teljesen egyedi fényezéssel és mintázattal ellátott Macan modellt mutatott be a Porsche spanyol kirendeltsége. Mindegyik autó egy-egy legendás versenygép előtt tiszteleg.

Látványos mintázattal láttott el négy Macan példányt a Porsche spanyol képviselete. Bár elsőre csak különlegesnek tűnhet a kocsik megjelenése, ennél több van az ügy mögött. A spanyolok ugyanis így szeretnének a gyártó motorsport történelme előtt tisztelegni, azaz minden egyes darab egy legendás versenyautó „ruháját” öltötte magára.

A leglátványosabb talán a kék-zöld festés lehet, mely akár a hippi korszak felelevenítésének is tűnhet. Van benne valami, hiszen a 70-es években már javában zajlott a mozgalom, ám a gyáriak a Le Mans-i 24 órás versenyen elindított 917-est más okok miatt látták el a jellegzetes mintázattal. A Porsche elárulta, hogy a különös formák a levegő áramlását jelképezik, ezzel vizuálisan is kiemelve a versenygép példátlan légellenállási mutatóit.

Az ezüst-sárga-vörös mintázatú Macan az 1954-es 550 Spyder emlékét eleveníti fel, mellyel a gyártó harmadszorra futott neki a legendás Carrera Panamericana versenynek, ahol dobogós helyezést értek el vele. A járgány különlegessége volt, hogy az 1,5 literes erőforrása „csak” 110 lóerős teljesítményt volt képes leadni, melynek ellenére 160 kilométeres óránkénti átlagsebességgel tudták megfutni az 1900 mérföldes, Mexikóba is kitérő versenytávot. A verseny első helyére befutó Ferrariban ekkor már egy 5 literes, csaknem háromszor erősebb motor dolgozott. Minden a lóerő? A fenét!

A fekete-arany fényezés leginkább a Lotus Forma 1-es autóinak volt a sajátja egykoron, de azt a hosszútávú versenyzés világában a Porsche 924 GTP is viselte. Ennek a versenyautónak a különlegessége, hogy mindösszesen 930 kilogrammos össztömeggel rendelkezett, a teljesítménye pedig 320 lóerő volt. Az 1980-as Le Mans-i 24 órás autóversenyen a Jürgen Barth és Manfred Schurti által terelgetett 924 Carrera GTP összesített kategóriában a 6. helyen, a GTP osztályban a 3. helyen ért célba.

A négy különleges Macan közül a legmodernebb mintázattal a jellegzetesen német fekete-sárga-ezüst csíkozással ellátott példány rendelkezik. Talán ez lehet legismertebb az autóversenyzés modern világában mozgolódók számára, hiszen ebben az esetben csak 2014-ig kell visszamenni, amikor is az Endurance bajnokságban bemutatkozik a 919 Hybrid modell első változata. Ezzel a 2 literes V4-es hibrid hajtással szerelt LMP1-es osztályú autóval a németek 2015, 2016 és 2017 folyamán meg is nyerték a bajnokságot.

A Porsche spanyol képviselete tehát ezzel tekint vissza a dicső múltra, melynek bármelyik vásárló a részese lehet, hiszen egy rövid széria erejéig a most bemutatott mintázatok rendelhetővé is válnak az autóhoz. A 2 literes 245 lovas turbós motorral szerelt „ünnepi” példányok 78 500 eurós árcédulával kerülnek forgalomba választott fényezéstől függetlenül.