A Stellantis nem osztja fel elektromos és nem elektromos részekre a cégeket

Számtalan gyártó úgy készül az elektromos jövőre, hogy lényegében már most elkezdte több részre osztani az adott márkát. Főleg az elektromos és a nem elektromos részleg egymástól elkülönülése a cél, viszont a Stellantis cégóriás abszolút nem lát ebben fantáziát.

Az elektromos átállás sok márka életében egyben a részekre tagolódást is jelenti. Bizonyos gyártók külön elektromos márkákat és modellcsaládokat alakítanak ki, míg mások az üzleti részlegeket tagolják elektromosra és nem elektromosra. A Ford például a legitóbbi híresztelések szerint az EV üzletágának egy részét ki is szeretné szervezni máshova, hogy ezzel új befektetőket szólítson meg. A Stellantis viszont teljesen másként látja a dolgokat, legalábbis erről számolt be Richard Palmer, a cégóriás üzleti igazgatója egy a Reuters számára tett interjújában.

„A vállalatokat és a rendelkezésre álló eszközöket együtt kell átvinnünk ezen a folyamaton. Mindezek mellett megvannak az előnyei annak, ha az infrastruktúra felépítéséhez szükséges anyagi fedezetet a belsőégésű motorokkal foglalkozó részleg helyben képes is előteremteni”- hangzott az igazgató állítása.

Palmer ezzel arra célzott, hogy a Stellantisnak abszolút nincs anyagi értelemben vett félnivalója, hiszen az első negyedévben 13 százalékkal tudták növelni a bevételeiket úgy is, hogy közben a félvezetőhiány erősen sújtja még az autóipart.

A cégóriás tehát a jövőben is arra törekszik, hogy a már meglévő paletták alakuljanak át, illetve igyekeznek minél többet kihozni a jelenlegi gyártósorokból, ami persze kevesebb pénzt igényel, azaz továbbra sem kell mindenáron befektetők után nézniük.