Sokat bukott a Ferrari is, de továbbra is optimistán állnak az év hátralévő részéhez

A Ferrari a koronavírus járvány miatt gyakorlatilag a vásárlók felét elvesztette, a nyereség pedig 95 százalékot zuhant. Mindezek ellenére a gyártó becsélesei szerint az év második felére helyreáll a rend.

Akárcsak a világ összes autógyártójának, így a Ferrarinak sem jött túl jól az idei koronavírus járvány. Az olasz sportkocsi márka sokat vesztett a pandémián, főleg a legerősebb piacnak számító Kína megtorpanásán.

Az ágaskodó lovacskás márka iránti kereslet ugyanis az idei második negyedévben 48 százalékot esett az egy évvel korábbi eredményhez mérten. Ez, na meg a sokáig tartó gyárleállás a profit mértékét tekintve még elkeserítőbb eredményt hozott, ugyanis az ebben az időszakban elért 9 millió eurós nyereség 90 százalékos visszaesést jelent a tavaly második negyedévi 184 millió eurós profithoz mérten.

Mindezek ellenére a Ferrari vezetősége pozitívan áll a dolgokhoz, szerintük ugyanis a második félévben visszaáll minden a régi kerékvágásba és az év végére már 3,4 milliárd eurós tervezett bevétellel kalkulálnak.