780 lóerővel jön a Ferrari F12tdf

Egy legendás közúti versenynek állít emléket a Ferrari F12 legújabb, könnyebb, erősebb és gyorsabb változatának elnevezése.

A nyáron a gyárban készült kémfotó alapján még arra tippeltek, hogy GTO vagy Speciale lesz a Ferrari F12 Berlinetta legerősebb változatának a neve, de az olasz sportkocsi-gyártó egy másik legendás elnevezést választott. Az F12tdf a Tour de France rövidítése, ami ezúttal nem a híres kerékpárversenyre, hanem az ötvenes-hatvanas években rendezett közúti autóversenyre utal. Ezeken a megbízhatósági futamokon a Ferrari sorozatban négy győzelmet is aratott a 250 Berlinettával.

Az újdonság is igazi ritkaság lesz, hiszen mindössze 799 példány készül belőle. A látványosabb karosszéria pedig jóval hatékonyabb is, hiszen a F12tdf légterelői 85 százalékkal több leszorító erőt termelnek, miközben a tömeg 110 kilogrammal csökkent, a motor teljesítménye pedig növekedett. A 6,3 literes V12-es erőforrás 740 helyett 780 lóerőre képes, és 690 helyett 705 Nm nyomatékot ad le.

Az F12tdf menetteljesítményei is jobbak az alapmodellénél: nulláról százra 2,9 másodperc alatt gyorsul fel (két tizeddel hamarabb, mint a Berlinetta), és 7,9 másodperc után már kétszázzal száguld. A LaFerrari fékrendszerével százról 30,5 méteren, kétszázról pedig 121 méteren áll meg az autó, amely a fioranói tesztpályán 1 perc 21 másodperces köridőt ért el, két másodperccel jobbat, mint a Berlinetta. Az F12tdf legnagyobb sebessége 340 km/óra.

A duplakuplungos sebességváltó 30 százalékkal gyorsabban kapcsol felfelé, és negyven százalékkal gyorsabban vált vissza, mint az alapmodellben, és a vezethetőséget a Virtual Short Wheelbase névre keresztelt rendszer is javítja, amely tulajdonképpen hátsókerék-kormányzást jelent.