Tesztelik az új Alpine-t

Álcafestés alatt már tesztelik az új Alpine modellt. A télen piacra kerülő A120 végleges változata nem sokban tér el a korábban bemutatott tanulmányautótól. 

A tél során kerülhet a Renault szalonjaiba a több mint 20 éves tetszhalálból feltámasztott Alpine márka első új modellje, az A120. A brit Autocar magazin fotósainak sikerült lencsevégre kapniuk a sorozatgyártásra érett modell egyik tesztpéldányát. A képeken látszik, hogy a végleges változat nem sokban tér el a tavaly bemutatott Vision nevű tanulmányautótól. A legfeltűnőbb különbség, hogy elhagyták róla a hatalmas hátsó szárnyat.

Az 1955-ben alapított Alpine márka olyan sportkupékkal szerzett hírnevet, mint az A110, amelynek rali-változatát Ferjáncz Attila is vezette. 1973-ban a Renault vásárolta meg a kis gyártót, hogy a versenypályákon és a közutakon is még nagyobb sikerre tegyenek szert az Alpine modellek. A sportkupék azonban 1995 után kikerültek a franciák kínálatából, és csak hallani lehetett a nagy visszatérésről. Néhány évvel ezelőtt már bemutattak egy futurisztikus Alpine koncepcióautót, amely a Renault egy korábbi tanulmányán alapult, a tavaly nyáron leleplezett Celebration prototípus azonban már nagyon hasonlít ahhoz a sportkocsihoz, amely Alpine márkanéven ismét forgalomba kerül.

Az újdonság megtartotta az Alpine sportkocsik jellegzetes stíluselemeit, így a dupla fényszórókat és a lejtős tetővonalat. A műszaki tartalmáról még most sem árult el sokat a gyártó, de annyit tudni lehet, hogy az üvegszálas karosszéria alatt az új Renault Megane RS motorja dolgozik. A hátsó kerekek elé beépített turbós négyhengeres erőforrás két teljesítményszinttel kerül majd forgalomba: várhatóan 250 illetve 300 lóerős változatban. Mindkettő egy automata sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, és az izmosabb változat mintegy 4,5 másodperc alatt gyorsítja fel az Alpine-t nulláról száz km/órás sebességre.