Opel Zafira (2005-2014) használt teszt

A kompakt kombiknál nem hosszabb, mégis praktikusabb és tágasabb azoknál az Opel Zafira, amely hét ülésével az egyterű családi autók egyik úttörője volt.

1999-ben a Zafira vezette be a hétszemélyes egyterű karosszériát a kompakt autók kategóriájába. Minden téren továbbfejlesztett, 4,47 méter hosszú, 2,7 méteres tengelytávú második generációja 2005-ben jelent meg az akkor aktuális Astra műszaki alapjain. A Zafira Tourer 2011-es megjelenése után is gyártották egészen 2014-ig.

Milyen kényelmes?
A Zafira minden kivitele hétszemélyes, ezek közül az első két sorban elegendő a helykínálat, a harmadik sorban inkább csak gyerekeknek alkalmas pótülések vannak. 140 literes a csomagtér hét üléssel, és ha több helyre van szükségünk, a harmadik sor padlóba hajtásával igen tágas, 645 literes rakteret kapunk. A második sor variálhatósága már korlátozott, az egyben összehajtott üléssort az első háttámlákig tolhatjuk, míg a konkurensek közt már vannak egyenként mozgatható ülések is. Két üléssel 1820 liternyi rakomány fér el az Opelben.

Milyen vezetni?
A vezető környezete jól átlátható, de a szélvédőoszlopok nagy holtteret hagynak, valamint a hifi és klíma sok kapcsolója, az irányjelző egyedi logikája (nem kattan be végállásba) sokaknak megszokást igényel. Az 1,6 literes, 115 lóerős benzines alapmotornál már érezhető némi erőhiány, ha megpakoltan vezetjük, az 1,8 és 2,2 literes, 140 és 150 lóerős benzinesek pedig már többet fogyasztanak a kelleténél. A kétliteres, 200 vagy OPC esetén 240 lóerős turbós benzinmotor kirobbanó erőben van, de ezek a modellek ritkák a piacon. Az 1,7 literes (110 vagy 125 LE) turbódízel kissé hangos, érdemes az 1,9 literest választani, amely 100, 120 és 150 lóerővel is készült.

Mennyit kell költeni rá?
A Zafira felszereltségéhez alapáron négy légzsák tartozott, de vegyük figyelembe, hogy az ESP, klímaberendezés és több kényelmi extra csak az Enjoy szint tartozéka volt. 2005-ben végezték a töréstesztjét, amely ötcsillagos eredménnyel zárult. A teljesítmény és takarékosság szempontjából az 1,9 literes turbódízel lehet az ideális választás a 6 l/100 km átlagfogyasztásával.