Nyugdíjba vonul Walter de Silva

A Volkswagen-csoport vezető formatervezőjeként vonul nyugdíjba Walter de Silva, az a dizájner, aki az Alfa Romeo 156-ost, az Audi R8-ast és a legújabb Volkswageneket is papírra vetette.

Az idei év végén nyugdíjba vonul Walter de Silva, a Volkswagen-csoport vezető formatervezője, aki a jövőben tanácsadóként még megőrzi kapcsolatát a német konszernnel. Walter de Silva 1951-ben született, és 17 éve csatlakozott a Volkswagen-csoporthoz, amikor 1998-ban a Seat formatervezési központjának vezetője lett, majd 2002-ben az Audi-csoport formatervezési feladataival bízták meg, így az Audi mellett a Lamborghini és a Seat is hozzá tartozott. 2007-ben pedig a Volkswagen-csoport formatervezési vezetőjévé nevezték ki, így legfőbb feladata az volt, hogy az összes márka számára egy közös design-kultúrát hozzon létre úgy, hogy az egyes márkák megőrizzék önállóságukat is. Matthias Müller, a Volkswagen újonnan kinevezett vezérigazgatója így méltatta Walter de Silva tevékenységét: „összefoglalja egyrészt a kreativitás, szépség és stílus olasz értelmezését, másrészt pedig a konszernre jellemző átgondoltságot, rendszert és fegyelmet”.

Szakmai pályafutását 1972-ben a Fiat formatervezői központjában kezdte Torinóban, 1975-ben csatlakozott Bonetto stúdiójához Milánóban, 1979 és 1986 között pedig a torinói Idea Intézet ipari formatervezési és gépkocsi részlegét vezette. 1986-ban csatlakozott az Alfa Romeóhoz, ahol 1998-ig volt a formatervezési vezető, az elképesztően sikeres 156-ossal pedig megteremtette az olasz márka új formatervezési filozófiáját. Az Alfánál a 147-es és a 166-os tervein is dolgozott, majd a Seatnál az Ibiza, Cordoba, Altea, Leon és Toledo formája is a nevéhez fűződik. Az Audinál az A3-as, A5-ös és A6-os, valamint a Q7-es mellett olyan különlegességeket tervezett, mint a TT második generációja és az R8-as. A Volkswagennél pedig számos modell, így többek között az Amarok, a Beetle, a CC, a Golf, a Jetta, a Passat, a Polo, a Scirocco, a Sharan és az up! is a kezei közül került ki, megteremtve ezzel a német márka jelenlegi arculatát.