Alaposan kiszélesítették az Opel Astrát

Pályaverseny-sorozatokon indulhat az új Opel Astra alapjára épülő TCR versenyautó, amelyet 330 lóerős turbós motorral és szekvenciális sebességváltóval szereltek fel.

Az Opel bemutatta az új Astrából épített versenyautóját, amely különböző pályaverseny-sorozatokon indulhat. Az Astra Touring Car Racing kivitele nem csak jóval szélesebb, mint a szériamodell, de csaknem minden részletét átalakították. A kétliteres, négyhengeres, turbós benzinmotorja 330 lóerős teljesítményre és 420 Nm nyomaték leadására képes, hozzá hatfokozatú szekvenciális sebességváltó kapcsolódik, amit a kormánykerék mögötti fülekkel lehet kezelni.

Aerodinamikai szempontból is a csúcsot képviseli az Astra TCR, hiszen az első lökhárító légterelője és a méretes hátsó szárny is állítható. Az ABS és az ESP a szabályok által nem engedélyezett, de a futómű állítható, és a fékerőt is a pilóta oszthatja el a kerekek között. Az első kerekekhez 378 mm-es féktárcsákat és hatdugattyús rendszert, a hátsókhoz pedig 265 mm-es tárcsákat és kétdugattyús fékrendszert szereltek.

Az Opel úgy építette meg a versenyautót, hogy azt gyakorlatilag minden túraautó-versenysorozatban használni lehet, a nemzeti bajnokságoktól a nemzetközi TCR szériáig. Sőt, nagyobb átalakítás nélkül akár olyan, hosszú távú megbízhatósági versenyre is ki lehet vele állni, mint a 24 órás nürburgringi futam. A gyáriak a jövőre is gondoltak, ezért az Astrát már azzal a százliteres üzemanyagtartállyal szerelték fel, amelyet egyébként csak 2017-től tesz kötelezővé az FIA. Az új Opel-versenyautó ára nettó 95 ezer euró, a csapatok jövő februárban vehetik át az első példányokat.