Ráncfelvarrás és turbós motor a 911-esnek

Átesett az első ráncfelvarrásán a most futó Porsche 911-sorozat – egyben új turbós motorokat is kapott az autó.

Nem éppen feltűnő változásokon esett át a Carrera és a Carrera S. Néhány kozmetikai apróságon – új lámpatestek elől-hátul, új, szabályozható légbeömlő – és az új multimédia-rendszeren kívül ugyanis a legtöbb újdonság a szemnek kívülről láthatatlan. Ilyen például a megújult kipufogórendszer illetve a rendelhető négykerék-kormányzás – vagy ami ennél is lényegesebb, a háromliteres boxer-elrendezésű turbómotor, amely az alap Carrerában 370, míg az S-változatban 420 lóerőt ad le, ami mindkét esetben csak 20 lóerővel több, mint az eddig használt háromliteres szívómotoré. Ennél azonban jelentősebb azonban az a 60 Nm, amivel nagyobb nyomatékot (450 Nm-et illetve 500 Nm-et) adnak le a kompakt és könnyű erőforrások. A nagyobb teljesítmény ellenére mindkét típus fogyasztása 12 százalékkal csökkent. (A Carrera 7,4-et, a Carrera S 7,7 literes átlaggal büszkélkedhet.) A Carrera turbó 4,2 másodperc alatt, a Carrera S pedig 3,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra.