Már a motorkerékpárok világában is megjelent a hibrid hajtás

A villanyosítás a mobilizáció semelyik ágát sem kerülheti el, ezért nem is szabad azon csodálkozni, hogy már a motorkerékpár gyártók is ebbe az irányba mutató fejlesztésekkel foglalkoznak.

A jövő hajtása villanyos a jelenlegi felállás szerint, legyen szó személyautóról, kamionról vagy akár motorkerékpárról. Tudják ezt a nagyobb gyártók is, így már mindenki javában fejleszti a saját teljesen vagy esetleg részlegesen elektromos hajtását. Akárcsak az autóknál, a kétkerekűek világában is megtalálható mindkét irányzat, a Harley-Davidson például már piacra is dobta a saját teljesen elektromos motorját, a Kawasaki pedig most egy hibrid megoldásról rántotta le a leplet.

Arról egyelőre nem beszélt a japán gyártó, hogy mikor és melyik modellbe kerül bele a benzines és elektromos erőforrást is használó hajtás, a működéséről viszont kaptunk egy kis ízelítőt a gyáriak által közzétett videóban.

Például kiderült az, hogy a Kawasaki a városon belüli közlekedésnél az elektromos egységre támaszkodna, míg a belsőégésű motor nagyobb sebességnél veszi át a hajtás feladatát. Persze, a kettő egyszerre is tud működni, ha lendületesebb gyorsulást szeretnénk elérni.

A rendszer különlegessége még, hogy a két hajtás lényegében kiegészíti egymást. A Kawasaki ugyanis a belsőégésű motort csak egysebességes váltóval látja el, ami úgy van áttételezve, mintha mindig hatodik sebességben lenne egy normál váltó. Értelemszerűen így nem lehet vele lassan közlekedni, ezért mindenképpen az elektromos egység végzi majd el a kétkerekű elindítását és csak ott adja majd át a dolgok további irányítását a benzines motornak, ahol már a villanyos hajtás a rohamos hatótáv fogyás miatt értelmét veszti, azaz nagyobb sebességtartományban.