BMW 5-ös sorozat (2004-2010) használt teszt

A nagyautók kategóriájának sportosabb képviselői közé tartozik a BMW 5-ös sorozata, a megjelenése idején még különösnek számító formája mára megszokottá vált.

A hagyományos formáktól merészen elrugaszkodott a BMW 5-ös sorozat 2004 tavaszán bemutatott generációja. A lépcsőshátút egy évvel később követte a kombi premierje, majd 2007-ben kisebb modellfrissítést végeztek a sorozaton. Azóta a szokatlan stíluselemek a BMW védjegyeivé lettek, míg az 5-ös sorozat a kategória egyik legjobb sportos limuzinjának számít.

Milyen kényelmes?

A karosszéria méretei terjedelmesek: 2,89 méteres tengelytávolsága kiemelkedő térkínálatot biztosít, a hátsó üléseken különösen sok a hely, és a csomagtartó mérete is megfelelő. Tágas a kombi kivitel, és bár ledöntött hátsó ülései nem fekszenek síkba, de az így kapott raktér az E-osztályt leszámítva az egyik legnagyobb, ráadásul a hátsó szélvédő külön nyitható, és elektromotorral mozgatott ötödik ajtó is rendelhető hozzá. Az utastér formája bemutatása idején szokatlannak számított, ellenére funkcionális maradt. Az egyszerű műszerek őrzik a hagyományokat, míg a berendezések többségét az iDrive forgatható nyomógombjával, nagy színes képernyőn megjelenített menürendszerben lehet kezelni, ez megszokást igényelhet.

Milyen vezetni?

Élményszámba megy az 5-ös vezetése, erre a testre szabható vezetőülés és jó fogású kormánykerék, valamint a stabil útfekvést biztosító futómű és a hátsókerékhajtás a garancia. Felárért rendelhető az aktív kormányzás, amely tempótól függően változtatja az áttételt, ezért kis sebességnél kevesebbet kell fordítani a volánon: ez parkoláskor és szerpentinen is jól jön Az alapmotorok csak négyhengeresek, de a soros hathengeresek már sportosan mozgatják az autót, és a nagyravágyók kétféle V8-as közül is választhatnak. A csúcsmodell a V10-es motorral, szekvenciális váltóval és rajt-automatával szerelt M5.

Nem csalódhatunk a kétliteres dízelben, de igazán ideális választás lehet a hathengeres, háromezres dízel, amely háromféle teljesítményfokozatban készül, a legerősebbet két turbótöltő segíti. Természetesen összkerékhajtású kivitele is van az 5-ösnek. Rezzenéstelenül kapcsoló automataváltója a modellfrissítés óta kézbeillő kis joystick karral kezelhető. Szintén a ráncfelvarrással apró fogásokkal növelték minden modellváltozat hatékonyságát, ezért azok kevesebbet fogyasztanak a korábbiaknál.

Mire figyeljünk vásárláskor?

Az 5-ösök felszereltsége minden esetben kielégítő, ami a biztonsági ellátásra is igaz, hiszen függönylégzsák és menetstabilizáló rendszer alapáron jár, ezért ne keserítsen el, hogy az autó csak négy csillagot szerzett a törésteszten. A megbízhatósági statisztikát az élen zárta, de nem mindegy, milyen előéletű autóval hoz össze a sors. Mivel ez az egyik legkedveltebb importautó, alaposan nézzünk utána, mennyire viselték gondját, hiszen ez nagyban befolyásolhatja a megbízhatóságát.