Hibrid Golf 400 lóerővel!

Az ausztriai Wörthersee-i GTI tuning-találkozón mutatta be a Volkswagen legújabb tanulmányautóját, a Golf GTE Sportot, amely hibrid hajtásláncával 400 lóerős teljesítményt ad le.

Jórészt szénszálas kompozitból készült a Golf minden szempontból csúcsváltozatának szánt GTE Sport karosszériája – a gyártó ezzel is jelentős súlycsökkentést ért el. Belül ugyanezzel az anyaggal helyettesítették a régi, jól bevált műanyagokat. De persze nem ez a legérdekesebb a szárnyas ajtókkal és futurisztikus műszerfallal bemutatott Golf GTE Sportban. Hanem az, hogy nem kevesebb, mint 400 lóerős teljesítményre képes. A tölthető hibrid (amely képes tisztán elektromos üzemmódban is közlekedni) hajtásáról a VW-csoport 1,6 literes turbós, négyhengeres benzinmotorja gondoskodna, amely a Polo R raliautóból lehet ismerős a versenyek megszállottjai számára. Ez 300 lóerőt biztosít, 400 Nm-es nyomaték leadása mellett. Ehhez kapcsolódik egy-egy elektromotor, amely az első és a hátsó kerekeket hajtja, további 115 lóerős teljesítménnyel járulva hozzá a szuperkönnyű karosszéria fürge mozgatásához. A hajtáslánc kombinált teljesítménye 400 lóerő, 670 Nm-es nyomaték leadása mellett, a jármű fogyasztása pedig mindössze két (!) liter körül van. Gyorsulása is elképesztő: mindössze 4,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t. A különleges Golf sorozatgyártását nem tervezi a Volkswagen, de a német cég jelezte: a hajtáslánc egyes elemei hamarosan megjelenhetnek más, kevésbé futurisztikus külsejű modellekben.