Halálos ítélet: Audi TT és R8

Az Audi messze a jövőbe tekint, és utód nélkül szünteti meg a TT és R8-sorozatot. A jövő az elektromosságé és az autonóm vezetésé.

Ingolstadtban spórolni kell, ennek esik áldozatául a két sportautó. Bram Schot márkaigazgató elmondta, hogy 2023 végéig 14 milliárd eurót kell találniuk, melyet az elektromos autók, digitalizálás illetve autonóm technológiákba akarnak fektetni.

audi_r8_v10_212_03f600ac0adf0820

Az Audi-portfóliót meg kell nyirbálni, ennek esik áldozatául a TT és az R8 is. A komplexitás csökkentése és a gyártási folyamatok egyszerűsítése a cél, a hajtásláncok kombinációját harmadával csökkenteni kell. Csekély kárpótlásként megjelenik az A8 überluxus-változata.

audi_tt_rs_coupe_197_052e01cd0b5907bd

Az Audi és a VW csoport eladásai – ahogy az várható volt – csökkentek 2018 utolsó és 2019 első negyedévében. Schot a 2019-es évet az átalakítás és építkezés évének nevezte. Az Audi 2025-ig tíz hibrid és 20 teljesen elektromos típust dob piacra. Ehhez képest a mostani felhozatal három hibridet (A3, A6 és Q7) és egy elektromos típust (e-tron) számlál. Hamarosan érkezik az A6, A7 és A8 plug-in kivitele is.

audi_r8_spyder_v10_341_01e700000e030963

Schot eltökélt szándéka, hogy az ék csúcsa legyenek a prémium-szegmensben.