Kia Cerato (2004-2009) használt teszt

Ma már általános elismertségnek örvendenek a koreai autók, a Kia Cerato azonban még az ez előtti időkből származik, ennek ellenére ésszerű választás lehet.

A kétezres évek közepére a koreai gyártók típusai már felvehették a versenyt az európai és japán konkurensekkel. A Kia is egymás után mutatta be a még mindig kedvező áron kínált, de egyre jobb minőségű és egyre vonzóbb típusait: ilyen volt a Picanto, a Rio, a Sportage és a Sorento is. Az alsó-középkategóriában a racionális érvek mentén tervezett Cerato azonban nem vált népszerűvé, egy generációt még várni kellett az elsöprő sikerre. A Kia kompakt típusának képességei ugyanis elmaradtak a kategóriában elvárhatótól, és a formája is meglehetősen unalmasra sikeredett.

Milyen kényelmes?

Hétköznapi formája ellenére nem rossz választás a Cerato, ha praktikus szempontok szerint keresünk autót. A 4,34 méter hosszú ötajtós ferdehátú és 4,48 méter hosszú négyajtós lépcsőshátú kivitelek mérete ugyanis tökéletesen illik a konkurensek közé, és helykínálatuk is megfelelő. Az első üléseken elegendő a tér, de az ülések formázását nem vitték túlzásba, és az ülőlapok is rövidek, ezért hosszú távon már nem kényelmesek. A műszerfal egyszerű, szinte már kisautós, és a felhasznált anyagok minősége is kívánnivalót hagy maga után. A hátsó üléseken azonban megfelelő a térkínálat, és a csomagtartó kapacitása is bőséges.

Milyen vezetni?

Mint a formája, úgy a Cerato műszaki tartalma is minden szempontból középszerűnek mondható. Az alapmodell 1,6 literes, 105 lóerős benzines, a hétköznapi igényekhez megfelelő, és egyben ez a legmegbízhatóbb kivitel is. Az 1,5 literes, 102 lóerős turbódízel az elődjével ellentétben már négyhengeres, és elég rugalmas vele a kompakt Kia. Meggyőzőbb erejű ugyan a kétliteres, 112 lóerős dízel, de még jobb az 1,6 literes, 115 lóerős turbódízel, hiszen kulturáltabb, fürgébb és takarékosabb vele a kocsi, érdemes ezt választani. A kínálatnak kétezres, 143 lóerős benzinmotor is a része volt, de ez az erőforrás teljesen indokolatlan ehhez a típushoz. Az autót vezetni nem megy élményszámba, a kormányzás kevés visszajelzést ad, a váltó bizonytalanul kapcsolható, és a futómű is túl lágy hangolású.

Mire figyeljünk vásárláskor?

Már az alapmodellt is megfelelően felszerelték, hiszen a két légzsák, a blokkolásgátló és az elektromos ablakemelő a része volt, a magasságában állítható kormányról sem kellett lemondani. Mégis, a Cerato már új korában kissé gyengén szerepelt a törésteszten, ahol a korábbi engedékeny értékelés szerint is csak három csillagot szerzett. Unalmas formája és nem túl meggyőző minőségérzete miatt a Cerato nagyon ritka autó a piacon, pedig a megbízhatóságával nincs gond, különösen igaz ez az 1,6 literes benzines modellre. Utódja, a minden szempontból európai elvárások szerint tervezett cee’d már elsöprően sikeres lett, de a nála olcsóbb, tágas, egyszerű családi autót keresők az előddel is tehetnek egy próbát.