Összeáll a Teslával az FCA, hogy lejjebb nyomja az átlag CO2 kibocsátást Európában

Érdekes egyezséget kötött az FCA és a Tesla, hogy az előbbi meg tudjon felelni az EU károsanyag-kibocsátási normájának.

Egyre szigorúbbak az EU-s károsanyag-kibocsájtási szabványok, lassan lehetetlen lesz azokat belsőégésű motorokkal tartani. Az FCA csoport például sehogyan sem tudja a megadott határidőig lenyomni a márkára vonatkozó átlag értéket, így más megoldást találtak arra, hogy elkerüljék az euromilliárdos büntetéseket.

Egy olyan üzleti ajánlattal keresték meg a Teslát, hogy alakítsanak ki szövetséget Európában, cserébe pedig pár száz millió eurót fizetnek az amerikai cégnek. Ennek mi értelme van? Az EU-s szabályozások ugyanis lehetővé teszik, hogy két márka összeálljon, így a hivatalos átlag CO2 kibocsátás megadásakor mind a két fél termékei számítanak. Az FCA autói sokat pufognak ki, a Tesla járművei pedig semmit, így a szóban forgó átlag simán befér a megadott határértékek alá.