BMW M3 prototípus: elkapva

A BMW kultikus típusa, a sokak számára etalon M3 hamarosan megújul és az álcázott prototípus már elárult ezt-azt.

A G80-as kódjelű M3-ról már első pillantásra látszik, hogy lényegesen szélesebb nyomtávot kap majd, mint az alapjául szolgáló – 2019-es – hármas osztály többi modellje. Jól látszanak a hatalmas féktárcsák az elöl hat, hátul négydugattyús nyergekkel, melyekből következtethetünk arra, hogy az alap-fékszettet tesztelik éppen és nyilvánvalóan elérhető lesz az M Performance fékrendszer is. Hátul természetes a négy kipufogóvég, ahogy jól sejthetően az orr-rész is az aktuális M5-höz nagyon hasonló kialakítást kap majd.

bmw-m3-011

A szeptemberi Frankfurti Autoshow-n bemutatkozó M3 jó eséllyel 2020-ban kerülhet a szalonokba.

Egyelőre nagy a találgatás a hajtáslánc körül, de a legnagyobb esélye a duplaturbós, soros hathengeres benzinmotornak van, amely – minden valószínűség szerint – egy mild-hybrid rendszert kap erősítésül illetve belső információk szerint az elektromos turbófeltöltést is tesztelik rajta. Az igazi újdonság az, hogy több variánsa készül majd.

73_bmw_m3_g80

Az alap, az M3 Pure teljesítménye 454 lóerő körül alakul majd kézi váltóval, az automata változat 474 lóerejével szemben. A Competition, CS és CSL-modellek is be vannak tárazva, nyilvánvalóan magasabb teljesítményszinteken.

2020-bmw-m3-spy-shots--image-via-s-baldauf-sb-medien_100637169_l

Az összkerékhajtás opcionális lesz, természetesen az M5-ből már jól ismert M xDrive-rendszerrel és ugyanúgy gombnyomásra csak és kizárólag hátul hajt majd. Az összkerékhajtás ellenére is a tömegéből csaknem 60 kilót sikerült lefaragni az aktuális modellhez képest. Az egyre erősebb – és menetteljesítményeiben az M3-on már lassan túlmutató – konkurenciával szemben az M-csoport ismét visszatérne a gyökerekhez és egy még erősebb, ugyanakkor csodásan vezethető M3-at szeretne piacra hozni.

Legalábbis ezt ígérik.

(képek forrása: motorauthority)