Lovat ennyire még senki sem hergelt fel, avagy itt az új Shelby GT500

Az új generációs Ford Mustang már egyszer átesett egy Shelby kezelésen, ám most a GT350 mellé megérkezett a GT500 is. Ennél vadabb még sosem volt egy Mustang sem.

A Shelby a Detroiti Autószalonon rántotta le a leplet a legerősebb Ford Mustang átiratáról, a GT500-ról. Ahogy a Shelby esetében megszoktuk, most sem aprózták el a kezelést.

Először is a legfontosabb tényező az autó orrában megbújó 5,2 literes V8-as blokk, melynek a pontos teljesítményét nem árulták el a gyáriak, elégedjünk meg azzal, hogy több mint 700 lóerő. Az erő hátsó tengelyre juttatásáról egy masszív hétsebességes Tremec duplakuplungos váltómű gondoskodik 100 ezredmásodperces váltási idővel. Ezzel a tudással valamivel kevesebb mint négy másodperc alatt futja a 100-as sprintet a GT500

Természetesen a futómű sem gyári, könnyebb rugókat és Magneride lengéscsillapítókat szereltek a karosszéria alá. A megnövekedett teljesítmény természetesen nagyobb fékeket is követel, így kerültek a 420 milliméteres tárcsák és a hatdugattyús féknyergek a kerekek mögé.

Ha ennyi nem lenne elég, kétféle csomagot is kínál a Shelby, melyek teljesen más irányba mozdítják el a GT500 karakterisztikáját. A Handling csomag állítható futóművet és légterelőt foglal magában, így versenypályán és utcán is megtalálhatjuk a nekünk tetsző konfigurációt, míg a Carbon Fiber Track csomag a nevéhez méltóan karbonszálas felniket és állítható splitter-hátsó szárny kiegészítőket jelent. Az utóbbi esetében nem csak a könnyebb anyagokkal csiszolnak a jármű súlyából, hanem azzal is, hogy a hátsó üléseket kiszerelik belőle.

A GT500 ára egyelőre nem ismert, az árusítás pedig ősszel kezdődik meg világszerte.