Koncepcióváltás a BMW-nél

2018 májusában a bajor márka már megszellőztette a Pekingi Autószalonon legújabb villanyautó-koncepcióját, mely – nagy meglepetésre – az iX3 nevet kapta és a belsőégésű motorral szerelt X3 alapjaira épül.

Az avatatlan szemlélő elsőre furcsának találhatta, hogy az i-brandbe hogyan illik bele a típus, de valójában annyi történt, hogy Münchenben rájöttek: a mai piacon a túlzott extravaganciát még nem fizetik meg, az autósok többsége ragaszkodik ahhoz a formához, amely miatt a BMW-t választják és túl merész nekik az i3 felfogása, formavilága. Többet vártak tőle, így – nagyon okosan meglovagolva az elektromos-trendet – úgy döntöttek, hogy az i, mint almárka, a jövőben az autonóm, „okos” és elektromos járművek felé mozdul el, míg a 2025-ig bemutatott 12 (!) elektromos típus inkább a már meglévőek villanymotoros változata lesz. Így lehet a leginkább erős példányszámot értékesíteni és optimalizálni a gyártási költségeket. Az első fecske 2019-ben egy elektromos Mini Hardtop lesz, majd 2020-ban az iX3, majd a komoly marketingkampánnyal megtámogatott iNext és az i4 2021-ben. Valószínűsíthető, hogy az i3 és az i8 modellciklusuk végén nem kapnak közvetlen utódot.

BMW_iX3-01

Persze e mögött a stratégia mögött komoly fejlesztőmunka áll. A májusban még tanulmányként megmutatott iX3 álcázott példányait a napokban fotózták le a világ több pontján, ez azt jelenti, hogy igazán „útra kész” és már a végső simításokat végzik.

BMW_iX3-05

A szakértők egyelőre nem várnak nagy áttörést, hiszen a BMW gőzerővel dolgozik azon az ötödik generációs erőátviteli rendszeren, amely majd csak az iNextben mutatkozik be és amely tényleg áttörést hozhat a hatótáv- és tölthetőség terén. Évek óta komoly pénzeket fektetnek be a szilárdtest-akkumulátortechnológia kutatásába és úgy hírlik lassan széria érett a vékony és könnyű, ám nagy kapacitású akkumulátor-csomag, melyet 2021-től megkaphat a többi elektromos BMW-is. Az ígéretek szerint csaknem 600 kilométeres hatótávot is elérhetnek majd egyetlen töltéssel, mindamellett az alacsonyabb önsúly és a kisebb méretek optimálisabb beépíthetőséget és jobb helykihasználást tesznek lehetővé.

bmw-ix3-spy-shot-1

A – jó eséllyel – a Genfi Autószalonon bemutatkozó, tengelyenként egy-egy villanymotoros, 268 lóerős összteljesítményre képes iX3 esetében 350-400 kilométeres hatótávot emlegetnek, a kivitelt kizárólag a BMW Senjang-i gyárában gyártják majd, erős konkurenciája a Jaguar i-Pace, az Audi e-tron és a Mercedes hamarosan bemutatkozó EQC-ja lesznek majd.