Itt a megújult Citroen C4 Cactus

Látványosan átfaragta és részben légrugós felfüggesztéssel látta el a C4 Cactust a Citroen. A 2018-as modell azt a feladatot kapta, hogy tartson ki, amíg megérkezik az alapmodell utódja. A C4-est ugyanis év végén leveszik a gyártási programról.

Most már nyilvánvaló, hogy a a SUV-ok mindent visznek. A legjobb példa erre a trend egyik elindítója, a Citroen és a C4/C4 Cactus. A nagy oldaldobozokkal ellátott, SUV-os formavilágú vagány változat simán háttérbe szorította az alapmodellt. Annyira, hogy annak gyártását hamarosan be is szüntetik – de állítólag 2020-ra jön majd egy új sorozat. A C4 Cactust pedig jól láthatólag annak érdekében faragták át, hogy begyűjtse mindkét modell potenciális vevőit. Leradírozták hát a tervekről a látványos oldalsó műanyag dobozokat az ajtókról, és csak egészen kicsiket aggattak a kocsira az ajtók alján. Ennek oka alighanem az volt, hogy a megosztó dizájnelemek  elmentek egy különcmodellen, de túl megosztók egy olyan volumen-típusnál, amelynek a legkeményebb kategóriában, éppen a Golf osztályában kell helyt állnia egyedül a francia márka kínálatában.

William CROZES @ PLANIMONTEUR

Az új C4 Cactus az eredeti verzió jólfésült átirata. Új ruhájában nagyjából úgy fest, mint egy tini pánk, akit belepofozott az öltönyébe az anyukája. Nem csak a nagy oldalsó dobozokat kukázták, de lecserélték a lökhárítókat is az autón és fazonírozták az egész front-szekciót. Tettek rá egy kis krómot is, mert az újra divat, és mert ettől hangsúlyosabb lett a nappali menetfény lámpateste, és kevesebb maradt a korábban annyira meghatározó fekete műanyagokból. Összességében az új verzió sokkal jobban hasonlít a C5 Aicrossra, mint tulajdon elődére. És ez nem csak a formavilágot tekintve igaz, hanem egyes műszaki aspektusokból is, hiszen az új C4 Cactus megkapta a nagyobbik testvérből ismert légrugós felfüggesztést is, amely varázslatosan kényelmes utazást biztosít. (Ez a Progressive Hydraulic Cushion nevű rendszer, amely a gyártó szerint olyanná teszi az utazást, mintha varázsszőnyegen repülnénk.) A kényelmet szolgálják a pihe-puha új ülések is, illetve a javított hangszigetelés – mindez azt is jól jelzi, hogy feljebb kívánja pozícionálni az eredeti formájában főleg a nőket és a fiatalokat célzó modellt a gyártó. A felszereltségi lista is sokkal hosszabb lett és felkerült rá minden, ami az alsó középkategória prémiumos-jellegű szegmensében elvárható: Active City Brake, táblafelismerés, kávészünet-figyelmeztető, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, holttér-figyelő, kulcsnélküli nyitás, parkoló asszisztens kamerával – és még sorolhatnánk.

CitroenC4Cactus2018-7

A motorválaszték is bővül: az 1,2 literes benzines PureTech immár nem csak 82 és 110 lóerős változatban, hanem 130 lóerővel is kérhető. A dízelfronton pedig a 100 lovas HDi és a 110 lovas BlueHDi mellett jövőre lesz majd 120 lóerős kivitel is az utóbbi verzióból.