Itt az új M5-ös BMW!

Bemutatta a BMW az 5-ös széria legerősebb csúcsváltozatát, az M5-öst. A sportos középkategóriás modell a sorozat történetében először kapott négykerékhajtást.

Az év végén már a szalonokban lesz az új M5-ös BMW. A minden korábbinál izmosabb és sportosabb csúcsváltozat a modellsorozat történetében először nem hátsókerékhajtást, hanem 4×4-es rendszert kap. A 4,4 literes V8-as ikerturbós, 600 lóerős motor a bajor márka xDrive hajtásláncához csatlakozik, az erőátvitelről pedig a jól bevált nyolcfokozatú automataváltó gondoskodik. Az új M5-ös 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra.

BMWM52018-21

A teljesen új padlólemezre épülő autó CLAR struktúrájának köszönhetően merevebb, mégis könnyebb karosszériával készül, mint 2011-ben piacra dobott elődje. Pedig nagyobb is annál: hosszában 55 millimétert, szélességben tizenkettőt, magasságban 16 millimétert nőtt. De sem a méretnövekedés, sem az xDrive rendszer többlet súlya nem okozott tömegnövekedést, hiszen mindent egybevetve az új modell 25 kilogrammal könnyebb, mint az elődje volt. Ez jórészt az olyan részleteknek köszönhető, mint az alumínium motorházfedél, a karbon utastér-tető vagy a könnyűfém kipufogórendszer.

BMWM52018-6

Természetesen nem csak erősebb és modernebb lett az autó, de a beltér is tágasabb és elegánsabb lett. A középkonzolon visszaköszön a hatalmas infotainment-kijelző, a startgomb piros színt kapott a sportos hatás kedvéért, és az egyedi bőr üléskárpitokban még hangsúlyosabb lett az M5-logó.

BMWM52018-23

A vezető három hajtási mód közül választhat (Efficent, Sport és Sport Plus) az Drive Performance kapcsoló segítségével. De nem csak a jármű menetdinamikai tulajdonságait, hanem a hangját is személyre szabhatja a vezető: az M Sound Control gombbal vezérelheti ugyanis a kipufogórendszerbe épített hangmodult. Így a 4,4 literes V8-as motor hangja tetszés szerint leehet öblösen gurgulázó, sportos rekedten ordító, vagy egészen visszafogottan csendes is.

BMWM52018-27