Ilyen (lehet) az E-osztály terepkombija

Egy csapat mérnök fejlesztette ki kedvtelésből a Mercedes-Benz E-osztály kombijának terepesített változatát. Az egyedi modell remekül mutat az erdőben, és elboldogul a terepen – egyelőre azonban csupán bemutató autónak szánják.

Ugyanaz a fiatal mérnökökből álló csapat tervezte a most bemutatott Mercedes-Benz E-Klasse All-Terrain változatát, amely a G500-as 4×4²-el mutatkozott be 2015-ben. Az eredmény most is hasonló: egy brutális megjelenésű és remek terepképességekkel rendelkező jármű. Az E-osztály túlélő kombijának szabadmagassága majdnem háromszor akkora, mint az alapváltozaté: 420 milliméter.

MercedesEKlasseAll-Terrain2017-8

A csupán bemutató autónak szánt modellre 20-as felniket szereltek 285/50-es terepgumikkal (kíváncsiak lennénk, hol kapnánk ilyet az autóra egyébként…). A kerékjárati íveket is sokkal hangsúlyosabbá tették: a 3D-s nyomtatással készített műanyag idomok 20 centiméternyire állnak ki a karosszéria síkjából, meglehetősen brutális külsőt kölcsönözve az autónak.

MercedesEKlasseAll-Terrain2017-1

A Mercedes 4Matic hajtásláncával és a négyhengeres, 193 lóerős dízelmotorral és a megerősített futóművel az E-osztály kísérleti All-Terrain változata a cég illetékesei szerint meglehetősen jól boldogul nehéz terepen. Egyelőre ugyan nincs szó arról, hogy netán fontolgatnák a gyártását – de bármi megtörténhet. A stuttgarti márka mostanában minden piaci szegmensbe benyomul, (a napokban mutatták be például első pick-upjukat), a terepkombik pedig divatosak, az Audi és a Volvo évek óta tart belőlük egyet-egyet a palettáján…

MercedesEKlasseAll-Terrain2017-2