Autóbemutató: Hyundai Kona

Bemutatta a Hyundai a Nissan Juke riválisának szánt Konát. Az új kis SUV-nak mindene megvan, ami a sikerhez szükséges lehet.

Abban nincs semmi újdonság, ha egy gyártó azzal a mottóval mutatja be új kis városi terepjáróját, hogy a Nissan Juke legfőbb riválisának szánja a modellt. A Hyundai Kona esetében azonban ez még akár be is jöhet. A dél-koreai gyártó pofás újdonsága ugyanis rendelkezik mindennel, ami a sikerhez szükséges lehet.

Először is nagyon jól eltalálták a formatervét. A Kona első ránézésre dinamikus és fiatalos, kicsit jobban vizslatva pedig modern és esztétikus egyszerre. Első fényforrásait hasonlóképpen osztja ketté a lökhárító, mint a fő ellenfélnek tekintett Juke esetében, azzal a különbséggel, hogy kerek helyett szögletes jellegű illetve csík formájú, LED-es idomokat kapott a déll-koreai gép. És persze a hűtőmaszkon is körbefutó elem csak nagyon erős túlzással nevezhető egyáltalán lökhárítónak, hiszen egészen mélyről indulva fölmegy a géptető vonaláig. „SUV-os génjeivel és progresszív dizájnjával, prémium felszereléseivel a Kona a modern vásárlók életstílusát tükrözi, és remélhetőleg új célközönséget is vonz hozzánk” – mondta az autó bemutatóján Thomas Schmidt, a Hyundai Europe vezetője.

A Kona a Kia platformjára épül, akárcsak a nemsokára érkező Stomic is, ami jelzi, hogy nagynak tűnő kisautóról van szó. Ezt tükrözik az autó főbb méretparaméterei is: a Kona 4,16 méter hosszú, éppen 1,8 méter széles és 1,55 méter magas. Vagyis kissé rövidebb, laposabb és szélesebb, mint a Juke. De a legfontosabb különbség, hogy tengelytávja kereken 70 milliméterrel nagyobb, így utastere egyértelműen tágasabb és kényelmesebb, mint a Nissan példaértékű modelljéé.

A Hyundai első kis SUV-ját telezsúfolták mindenféle prémiumkategóriás extrával a mindent tudó, nagyképernyős infotainment-rendszertől kezdve a head-up displayig. Biztonsági felszereltsége is minden fontos elemet tartalmaz a holttér-figyelőtől kezdve a sávtartó asszisztensig. Belterét minőségi anyagokkal burkolták, odafigyelve a részletekre – amire jó példa az autó külső színére fújt levegőnyílás-keretek.

A motorválaszték is jól hangzik: az alap az egyliteres turbós benzines, amellyel 12 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra az autó. A sportosabb sofőrök igényeit biztosan kielégíti az 1,6 literes turbós négyhengeres, amely 175 lóereje segítségével 7,9 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet. A takarékos, 1,6 literes dízel változat várhatóan csak 2018 tavaszán kerül forgalomba Európában. Minden motorváltozat kétféle üzemmódban (normál, sport) használható, és mindegyikhez rendelhető hatsebességes kézi vagy hétfokozatú automataváltó. Egy év múlva pedig tisztán elektromos hajtású verzió is piacra kerül a Konából.

A Kona várhatóan a nyár második felében kerül a hazai szalonokba, a gyártó ígérete szerint a Juke-ével „nagyon versenyképes” árral.