Részletek a Mercedes szuper-sportkocsijáról

A Forma-1-es autóik hajtásláncának utcai verzióra optimalizált változatát építik majd be a Mercedes-Benz hamarosan bemutatkozó új szuper-sportkocsijába, amely egyelőre a Project One nevet viseli.

A világ leggyorsabb sportkocsijaival is simán felveszi majd a versenyt az a betonkemény gép, amelyet a Forma-1-es betontorpedók hajtásláncát felhasználva épít a Mercedes-Benz. Az egyelőre Project One nevet viselő csodáról még csak egy sziluettet mutatott meg a gyártó, a brit Autocar magazin rajzolója (aki ritkán téved) azonban már megálmodta milyen is lesz a brutális gép. A magazin a szuper-sportkocsi hajtásláncáról is sok mindent vél tudni. Ezek szerint az F1-es versenyautókból ismert V6-os, 1,6 literes, turbós erőforrás és az ahhoz kapcsolódó hibrid rendszer, illetve az azt tápláló MGU-K és MGU-H egység is bekerül az autóba – persze mindez kevésbé kihegyezett verzióban, mint a mindössze négy versenyhétvégét kibíró versenymotorok. A rendszer állandó hátsókerékhajtásra épül, az első kerekre pedig egyenként, a mindenkori szükségleteknek megfelelően ad nyomatékot a rendszer (hasonlóan, mint a Mercedes-Benz SLS Electric Drive esetében. (AMG Torque Dynamics) A kevesebb, mint 275 példányban készülő szuper-sportkocsi 1300 kilogrammot nyom majd, és 1000 lóerős összteljesítménnyel száguld – ezzel méltó vetélytársa lehet a világ legkeményebb utcai versenyautóinak, például a Bugatti Chironnak, a LaFerrarinak, a Porsche 918 Spydernek és az Aston Martin-Red Bull Valyrie-nek.