Autóbemutató: az új Mini Countryman

Bemutatta a Mini az új Countrymant. A népszerű kisautó szabadidő változatának új sorozata nagyobb, szebb és persze zöldebb is, mint a most leváltásra kerülő modell.

Alig néhány napja adta közre a BMW-hez tartozó Mini az új, hivatalosan 2017-es sorozatnak számító Countrymant – pontosabban annak tölthető hibrid változatát. A részleteiben már megvillantott autóról ma adták közre a részletes képeket és az első információkat a gyártó.
Az új Mini Countryman 4,3 méter, vagyis 20 centiméterrel hosszabb és 3 centivel szélesebb, mint az elődje. A leglényegesebb talán a tengelytáv 7,5 centiméteres nyújtása, amelynek köszönhetően jóval kényelmesebb hely jut a hátul utazóknak, és kissé mélyebbre helyezhették a vezető ülést is. (Amely persze még így is meglehetősen magas maradt, de jó 2 centiméterrel azért lejjebb került az ülőlap, így magasabb sofőrök számára is kényelmesebbé vált helyet foglalni a volán mögött.).

Az újdonság nem csak nagyobb, hanem egyben sokkal férfiasabb is lett, mint a mostani sorozat. (A BMW felmérései ugyanis azt mutatták, hogy az autó nagyobb sikerének gátja a kissé nőies külseje, ezért ezen igyekeztek változtatni.) Bár a tradicionális „minis” vonások egyértelműen felismerhetők maradtak, jól látható, hogy sokkal élesebb vonalakkal és sarkokkal álmodtak a tervezői, mint gömbölyded elődjének megrajzolásakor. Ugyanakkor a jellegzetes hűtőrács jól láthatóan kisebb lett. Bár a klasszikus háromablakos formaterv nem változott, de a hátsó ablak jóval hosszabb, egyszersmind alacsonyabb lett, így a karosszéria hátsó eleme magasabb, erőteljesebb lett.
A külcsínt szolgáló változások mellett persze a tervezők alapvető célja volt az is, hogy az új Countryman családi autónak is minél jobban megfeleljen. (Ez azért is fontos, mert a cég kutatásai szerint a vevők 85 százaléka elsődleges autóként gondolkodik a Countrymanről.) Ennek a szemléletnek az eredménye például a 40/20/40 arányban dönthető hátsó üléstámla, vagy a hatalmas, alaphelyzetben is 470 literes csomagtér.
Elődjéhez hasonlóan az új Countryman is elsőkerékhajtással készül, de rendelhető 4×4-es verzióban is. Az alapmotor az 1,5 literes, háromhengeres, turbós benzinmotor, amely természetesen a BMW-től származik, de marad a kínálatban a kétliteres, négyhengeres benzines és dízel is. A paletta legérdekesebb változata a tölthető hibrid lesz, amely 40 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemmódban. Ennél a 90 lóerős elektromos motor a hátsó kerekeket hajtja, míg a háromhengeres benzines az elsőket.
Az új Countryman néhány héten belül a kereskedésekben lesz.