Már nem a németeket üldözi a Cadillac

Többször is megpróbálkozott már az európai piac meghódításával a Cadillac. Most ismét belevágnak, de az eddigiekből tanulva ezúttal másként fognak hozzá a terjeszkedéshez.

Nem sikerült igazán megvetnie a lábát az európai piacon a Cadillacnek. Az amerikai prémiummárka több alkalommal is megpróbálkozott már a visszatéréssel, de a modelljei nem tudták felvenni a küzdelmet a német luxusgyártók termékeivel. A Cadillac új európai vezetése nem is akarja: másként fognak hozzá a terjeszkedéshez, darabszámok helyett ezúttal a fokozatos növekedést tűzték ki célul. Elismerték, hogy nem versenyezhetnek az Audival, BMW-vel és Mercedes-Benzzel, hiszen aki ezekre az autókra vágyik, az általában meg is veszi magának. Ehelyett olyan vásárlóknak kínálják termékeiket, akik különbözni szeretnének. Az elmúlt évben mindössze 550 autót adtak el Európában, idén ennek a dupláját tervezik, és belátható időn belül kétezerre növelnék az eladásokat. A középkategóriás ATS és a felsőkategóriás CTS limuzinokból álló kínálatot a Cadillac két legújabb típusa, a CT6 luxuslimuzin és az XT5 crossover bővíti, amelyeket erős benzinmotorokkal árulnak, de később dízel vagy hibrid hajtáslánc is elérhetővé válhat. Az újdonságok egyelőre 12 ország 45 kereskedőjénél lesznek megvásárolhatók, olyan helyeken, ahol többnyire a Corvette és Camaro modelleket is forgalmazzák. Az európai országok közül egyébként Németországban, Svájcban és Svédországban adják el a legtöbb Cadillacet.