Hibázott, de nem csalt a Suzuki

A Mitsubishi után a Suzukiról is kiderült, hogy nem a valós fogyasztási adatokat adta meg a mérés során, de nem szándékos csalásról, hanem eltérő számítási módszerekről van szó.

Egymás után derül fény az autógyártók fogyasztási mérésekkel kapcsolatos ügyeire: a Mitsubishi után a Suzukiról is kiderült, hogy nem a valóságnak megfelelő fogyasztási adatokat adott meg a szabványos mérés során. A hírre a Suzuki részvényeinek értéke máris 10-15 százalékot esett, pedig akkor még nem derült ki az eltérés valódi oka. A Suzuki a hivatalos álláspontja szerint nem csalt a számokkal, de a méréseket mégsem az előírásoknak megfelelően végezte. Erre ugyanis saját gyári tesztpályáján lenne lehetősége Japánban, ám a létesítmény a tenger partjához közel, egy hegy tetején található, ahol szinte állandóan erős szél fúj, ez pedig befolyásolná az objektív eredményeket. A Suzukinál ezért úgy döntöttek, hogy a gördülési ellenállás és a légellenállás adatainál nem a mérésekre, hanem a számításokra hagyatkoznak. A gyártó a botrány hírére semleges körülmények között is elvégezte a méréseket, és kiderült, hogy a különbség a hibahatáron belül van, az eset vélhetően mégsem tett jót a gyártó hírének. A kérdéses adatok egyébként csak a Japánban forgalmazott modellekre vonatkoznak, az európai típusok méréseit máshol végzik.