1500 lóerős a Koenigsegg hibrid szuperautója

Hibrid szuperautót mutatott be a Koenigsegg, az 1500 lóerős teljesítményre képes Regera pedig kevesebb, mint húsz másodperc alatt éri el a végsebességét, a 400 km/órát.

A LaFerrari, a McLaren P1 és a Porsche 918 Spyder után a Koenigsegg is elkészítette saját hibridhajtású sportkocsiját. Az Agera mintájára készülő Regera hasonlóan látványos megjelenésű, mint a korábbi modell, hiszen a 4,56 méter hosszú karosszéria mindössze 1,11 méter magas, viszont 2,05 méter széles.

A Regera négy motort kapott: egy ötezer köbcentis, dupla turbós, 1100 lóerős V8-as benzinmotor munkáját három elektromotor segíti. Az egyikük az indítómotor és a generátor szerepét kapta, míg egy-egy 245 lóerős elektromotor a hátsó kerekeket mozgatja. A kombinált teljesítmény 1500 lóerő, a legnagyobb nyomaték 2000 newtonméter.

A megoldás újdonsága, hogy kihagyták a hagyományos értelemben vett sebességváltót. 50 km/óráig csak az elektromotorok mozgatják a kocsit, felette pedig egy hidraulikus tengelykapcsolóval, állandó áttétellel kapcsolódik be a benzinmotor, amelynek 8250-es maximális fordulatszámánál éri el a Regera a 400 km/órás végsebességét.

A váltó nélkül könnyebb és hatékonyabb lehetett a Regera. Az autó ugyanis üresen csak 1420 kilogrammot nyom, de a folyadékokkal feltöltve, menetkészen sem nehezebb 1628 kilogrammnál. A menetteljesítményei így elképesztők: 3,2 másodperc alatt gyorsul fel 150-ről 250 km/órára, a végsebességét pedig álló helyzetből kevesebb, mint 20 másodperc alatt éri el.

A Regera ugyanakkor környezettudatos is, hiszen a 9 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével 50 kilométert képes megtenni tisztán elektromos módban. Az utasterét bőrrel és szénszálas anyaggal borították be, a 9 colos színes képernyőn Apple Car Play rendszer fut, az ajtókat pedig kilincsek helyett okostelefonnal lehet nyitni. A Regera kevesek kiváltása lesz, hiszen mindössze 80 példányt készít belőle a Koenigsegg.